Skip to main content

consumatori

    • Impactul influencerilor asupra societății

      Termenul „influencer” era desemnat drept cel mai folosit cuvânt englezesc în 2017, în Germania, alăturându-se unei bogate liste de “anglicisme” care s-au strecurat, de-a lungul timpului, în vocabularul vorbitorilor de germană.
      Cuvântul, care desemnează o
    • Încrederea consumatorilor din Europa crește, a românilor scade

      Încrederea consumatorilor europeni a ajuns, în decembrie 2017, la un indice de 21,1 puncte, cel mai ridicat din ultimii 10 ani, în timp ce, în cazul României, toţi indicatorii au scăzut semnificativ, ca urmare a crizei guvernamentale. Aceasta reiese din rezultatele studiului GfK privind climatul de consum din Europa pentru trimestrul IV din anul trecut, publicate luni.
    • Concentrează-te şi pe clienţii pe care ţi-i doreşti, nu doar pe cei pe care-i ai deja

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      În anii 1990 am lucrat pentru o companie al cărei motto era: „Noi construim afaceri digitale”. Lucrul de care mulţi antreprenori îşi dau seama rapid este că, adesea, faza în care îşi construiesc afacerea este partea uşoară. Creşterea şi menţinerea afacerii pot să fie mult mai grele, iar dacă reuşeşti să îţi dai seama ce fel de produs sau serviciu trebuie să lansezi pentru a atrage nişte consumatori noi, nu ai realizat o performanţă oarecare.
    • Viitorul capitalismului a sosit deja

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Pe 13 septembrie 1970, cotidianul The New York Times a publicat un articol al faimosului economist Milton Friedman, in care el ii critica aspru pe orice manageri din companii care “cheltuiau bani altcuiva pentru a indeplini vreun interes social general” – cu alte cuvinte, manageri care le cer clientilor sa plateasca mai mult, le cer angajatilor sa fie platiti cu salarii mai mici sau le cer proprietarilor companiei sa accepte niste profituri mai mici, astfel incat compania sa manifeste o anumita doza de responsabilitate sociala, dincolo de cerintele impuse de lege. 

    • Companiile au nevoie să-şi genereze propriile date. Află de ce

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Ai reuşit să obţii o aliniere în calendarele voastre şi ştii că îi vei avea adunaţi, în aceeaşi încăpere, pe toţi oamenii potriviţi şi necesari. Este momentul în care ei decid dacă să îţi dea resursele necesare pentru a-ţi transpune ideea inovatoare în realitate sau să te trimită înapoi la „planşa de proiectare”. Cum îi convingi să aleagă prima din aceste două variante?

    • Nu te mulţumi să creezi un brand „mai nu ştiu cum” decât brandul X

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Fiind membră a unui program de consultanţă în finanţarea startup-urilor, aud în mod regulat pitch-uri de la oameni care aspiră să devină antreprenori în domeniul tehnologiei şi speră ca, prin prezentarea reprezentată de acest pitch, să obţină finanţare pentru a-şi pune în practică ideea lor de afacere. Treaba mea este să detectez şi să separ companiile care au cu adevărat potenţial de cele care trebuie să se întoarcă la „planşeta de proiectare”. Unul dintre modurile în care fac lucrul acesta este să folosesc ceea ce eu numesc filtrul „brandului mai … decât” - care se defineşte prin faptul că este mai nu ştiu cum decât alt brand.

    • Forumul Nike demonstrează atât promisiunile, cât şi pericolele creării unei comunităţi de utilizatori

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      De Anul Nou, printr-un tweet, a fost anunţată lansarea Forumului Comunităţii Nike. Dacă nu ai remarcat, ai toate scuzele. Astăzi, mesajele promoţionale pentru forum nu mai există, fiindcă au fost scoase din bara de navigaţie de pe site-ul Nike, iar numărul conversaţiilor despre forum purtate pe site-urile de socializare este aproape de zero. Şi totuşi, Nike Community Forum este una dintre cele mai mari oportunităţi ale Nike – un mod de a-i aduce pe site-ul companiei pe utilizatorii săi de servicii şi mesaje furnizate pe telefonul mobil „Nike+”, precum şi de a crea un „ecosistem” de atleţi care să fie cu adevărat activi şi implicaţi în discuţii.

    • Cum să le oferi cu adevărat angajaţilor „din prima linie” puterea de a rezolva prompt problemele clienţilor

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Poate că nimic nu este atât de fundamental pentru succesul unei organizaţii decât serviciile pe care le oferă clienţilor prin departamentul său de Customer Service. Orice companie aflată într-o piaţă cu adevărat competitivă va ajunge să fie afectată de un declin inevitabil dacă ignoră prea mult timp această consideraţie fundamentală. Hai să luăm drept exemplu compania McDonald’s: recenta confesiune pe care organizaţia a făcut-o către francizaţii săi, arătându-le că 20% dintre plângerile clienţilor sunt cauzate de un “serviciu neprietenos” - iar în această categorie reclamaţia numărul 1 este faptul că angajaţii sunt “nepoliticoşi şi se comportă într-un mod neprofesionist” -  ne reaminteşte că interacţiunea cu organizaţia prin intermediul serviciilor este factorul care-i determină adesea pe clienţi să decidă dacă se mai întorc sau nu. Deşi compania cheltuieşte anual aproape 2 miliarde $ pe advertising, serviciile pe care le oferă McDonald’s le lasă frecvent clienţilor „un gust amar”.

    • Ghid de conversație de la român la român. Pentru un dialog deschis între branduri și consumatori

      Azi, 25 octombrie, s-a lansat Ghidul de conversație de la român la român, cel de-al șaselea studiu realizat sub umbrela SMARK Research, de această dată împreună cu Unlock Market Research. Acest studiu oferă un prim set de informații-cheie despre specificul cultural românesc și își propune să ajute profesioniștii din marketing și comunicare din România să înțeleagă mai bine cum să folosească potențialul acestei piețe: cum să-și adapteze deciziile privind poziționarea brandurilor, ce linii să urmeze în dezvoltarea portofoliului de produse și servicii, cum să comunice relevant și eficient, cum să-și organizeze strategia de portofoliu, adică, “mai pe românește”, să ajungă și să ramână în mintea consumatorului.

    • Trei sferturi dintre români consideră că economia merge mai rău decât acum un an

      Aproape trei sferturi dintre români consideră că economia merge mai rău decât în urmă cu un an, iar disponibilitatea de cumpărare rămâne în continuare scăzută. În ciuda acestui fapt, românii, nemții și britanicii sunt europenii cu cele mai mari așteptări legate de îmbunătățirea situației economiei în următorul an, potrivit rezultatelor studiului GfK Climatul de consum Europa şi SUA, care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economiei şi veniturile, şi a dorinţei de cumpărare, în rândul consumatorilor din 12 ţări europene şi din SUA.

    • Ernst & Young: Companiile au acces la mai multe informaţii despre consumatori ca niciodată – depinde însă cum le vor folosi

      Dezvoltarea fără precedent a aplicaţiilor mobile şi terminalelor permite companiilor să strângă un volum impresionant de date despre utilizatori. În plus, progresele tehnologice care s-au făcut în domeniul procesării datelor, au îmbunătăţit capacitatea de analiza calitativă. Mai concret, în doar câţiva ani, companiile vor putea măsura orice aspect în relaţia lor cu clienţii. Ernst & Young a adus în discuţie aceste aspecte pe 20 septembrie, în cadrul conferinţei „Business forecasting in turbulent times”, organizată la Bucureşti împreună cu IBM şi ACCA, la care au participat peste 100 de directori financiari şi lideri de business.

    • Principiul 90-10. 10% din consumatori influenţează procesul de cumpărare al celorlalţi

      Estomparea graniţelor între TV, social media şi mobile, susţinută de avansul tehnologiei, dă naştere unui nou grup de consumatori, cu o influenţă mult mai puternică asupra deciziilor de alegere a brandurilor, anunţă “The Age of Social Influence”, cel mai recent studiu online realizat de reţeaua de media Initiative, la care au participat peste 8.000 de persoane cu vârste cuprinse între 16 – 54 ani din ţări precum Argentina, Australia, China, Germania, Olanda, Statele Unite ale Americii şi Marea Britanie.

Recomandările editorilor