
6.000 de angajați, un singur obiectiv, o mobilizare impresionantă
80.000 de litri de combustibil, 47.000 de nopți de cazare, auto-rulote, singura sticlă din România de Single Malt Talisker veche de 41 de ani, servicii
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Shelly Lazarus s-a ocupat timp de peste 40 de ani de construirea de branduri la faimoasa agentie de publicitate Ogilvy & Mather. Atunci cand a inceput sa lucreze in agentie, in 1971, ea era doar una dintre putinele femei care lucrau pe vremea aceea in domeniul publicitatii. Douazeci si sase de ani mai tarziu, dupa ce a „pilotat” nenumarate activitati de branding incununate de succes pentru clienti precum IBM, Ford Motor Co., American Express Co. si Unilever, ea a fost numita Presedinte si Chief Executive Officer al Ogilvy & Mather.
Nu mai este un secret faptul ca majoritatea dintre noi folosim internetul pentru a ne informa despre diverse lucruri, mai ales cand este vorba de achizitionare de produse sau servicii. In Romania, 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online dupa ce s-au informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adica este in principal interesat de caracteristicile tehnice si de atitudinea sociala si etica a companiei producatoare a bunurilor/serviciilor pe care intentioneaza sa le achizitioneze.
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
In cazul in care esti un marketer aflat la mijlocul sau spre sfarsitul carierei, este foarte probabil ca jobul tau de azi sa fie aproape de nerecunoscut fata de ceea ce era pe vremea cand ai intrat in aceasta profesie si ai semnat prima fisa a postului. Poate ca nici o alta functiune „de business” nu s-a schimbat atat de dramatic in ultimul deceniu.
În doar 10 ani, activitatea de responsabilitate socială corporativă (CSR) a intrat în atenţia directorilor de companii, pe măsură ce nu doar activiştii au început să urmărească implicarea CSR a firmelor, ci şi investitorii şi, mai ales, consumatorii.
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
„Scarpină-te singur” – expresie cu sensul de a-ţi rezolva singur propria problemă, în loc să aştepţi ca altcineva să o rezolve pentru tine – este unul dintre cele mai influente aforisme din lumea antreprenoriatului. Face parte din mentalitatea existentă în companii care au lansat nişte produse de succes - precum Apple, Dropbox şi Kickstarter - dar, de asemenea, îi poate împinge pe antreprenori către eşec.
Samsung a fost ales cel mai iubit brand de tehnologie de către consumatorii români, potrivit rezultatelor studiului „Top 30 cele mai iubite mărci tech” realizat de revista BIZ și compania de cercetare Unlock Market Research.
La sfârșitul lui 2013, Lidl a obținut statutul de Superbrand, ca o recunoaștere a succesului înregistrat de brand de la lansarea sa în România. Calitatea produselor Lidl, încrederea consumatorilor în brand, dar și ascensiunea sa rapidă au condus către această recunoaștere, confirmată prin includerea Lidl în Cartea Superbrands 2013/2014.
Care a fost cauza pentru care promoțiile tale nu au funcționat așa cum te-ai așteptat? Ce ți-a lipsit: o stategie adecvată sau poate execuția nu s-a ridicat la nivelul dorit? Dacă acestea sunt câteva dintre întrebările care vă frământă, cei de la SMARK KnowHow vin în întâmpinarea voastră cu o serie de răspunsuri.
În timp ce numărul consumatorilor de ciocolată crește, iar încălzirea globală perturbă activitatea întreprinderilor de profil, producătorii de cacao nu reușesc să onoreze cererea.
Mereu aşteptăm sfaturi despre cum ar trebui să conducem o companie astfel încât să ne aducă şi un profit destul de mare cu care să dezvoltăm afacerea noastră. Căutăm peste tot noi metode şi căi sigure de succes, dar trebuie să mai ţinem cont şi de erorile care apar pe parcursul unui drum lung în afaceri.
Tehnicile moderne de construire a brandurilor se bazează pe activarea simțurilor prin implicarea directă a consumatorilor și a noilor tehnologii. Trecem printr-o perioadă în care multe business-uri se luptă cu vremurile, se inventează sau se reinventează. Și pentru că de cele mai multe ori, brandul reprezintă de fapt business-ul în sine, tot mai multe branduri își caută locul în mintea și inima consumatorilor.