Skip to main content

complexitate

    • Vrei să foloseşti tehnologia în mod eficient? Pune-ţi „întrebările dure”

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp. 

      De-a lungul anilor, am vorbit cu sute de manageri despre motivele pentru care organizaţiile lor sunt exagerat de complexe – şi, în aproape toate cazurile, ei au citat „tehnologia” printre principalii vinovaţi. Dar, în fraza imediat următoare, tot ei au recunoscut faptul că tehnologia le-a revoluţionat modul de lucru, le-a amplificat productivitatea personală şi le-a oferit o „întreagă lume nouă”, plină de competenţe noi şi interesante.

    • Cum să stăpâneşti în mod eficient complexitatea

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      În ultimul timp, articolele care au relatat ce se mai întâmplă în mediul de afaceri par să fie pline de povestiri despre companii mari care au intrat în necaz, parţial din cauza complexităţii lor. Majoritatea titlurilor se referea la JP Morgan Chase, dar şi alte bănci – precum şi companii din alte sectoare, precum Siemens AG, GlaxoSmithKline PLC şi Sony Corp. – sunt „în bătaia puștii”.

    • 6 întrebări de la Peter Drucker care te ajută să simplifici lucrurile în aceste vremuri complexe

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      În 1981, Peter Drucker a susţinut la New York University  o prezentare cu titlul „Managing the Increasing Complexity of Large Organizations”. Inspirându-se din lecţiile învăţate din experienţele prin care au trecut industria automobilelor, cea bancară şi alte industrii, el ne-a oferit nişte recomandări provocatoare, care să ne ajute să ne descurcăm într-o lume în care „adevărata problemă este să decizi ce să faci” când te afli în faţa unei imense „schimbări apărute în tehnologie sau în piaţă”.

    • Ce gândea Peter Drucker despre complexitate

      Toată viaţa lui, Peter Drucker – omul care, conform revistei Business Week, „a inventat managementul” – s-a străduit să înţeleagă complexitatea în creştere a lumii afacerilor şi a societăţii şi, lucru şi mai important, să îşi dea seama care ar fi mijloacele prin care putem continua să creăm şi să oferim valoare atunci când avem de-a face cu o complexitate din ce în ce mai mare. Am fost influenţat mult timp de opera lui Drucker.

    • Echipă – Stres – Comunicare : 5 principii pentru creativitate în HR

      E o nebunie, spunea Einstein, să faci aceleaşi lucruri şi să aştepţi alte rezultate. O criză, fie ea la nivel individual, de cuplu, organizaţional sau societal, îţi arată că e musai să schimbi modurile în care ai gândit şi acţionat până atunci. Nu fac excepţie nici modelele de dezvoltare a capitalului uman. Competenţa în utilizarea vechilor modele, oricât de reputate, nu mai ajută; acum, cruciale sunt cunoştinţele şi competenţele necesare pentru a elabora şi testa modele noi, creativitatea, inovaţia, curajul.

Recomandările editorilor