
Dezvoltă-ți competențele transversale: Cheia succesului în cariera modernă
Printre cele mai
Redactarea si organizarea unei prezentari atunci cand vrem sa obtinem un job este o adevarata problema pentru cei mai multi dintre noi. Pentru ca publicul sa poate urmari mesajul, are nevoie de o structura bine definita pe care sa o aplice in orice situatie. Iata cateva sfaturi direct de la specialisti.
Deoarece ecourile starnite de luarea de cuvant a lui Cosmin Alexandru, Managing Partner Brandivia, in deschiderea conferintei lui Michael E. Porter au ajuns pana in redactia noastra, va redam in continuare un extras din speech-ul sau.
Ideea potrivit careia oamenii si organizatiile ar trebui sa invete din greseli exista dintotdeauna. Dar sa inveti sa gresesti inteligent, ca parte a unei strategii de business menite sa promoveze inovarea si progresul in organizatie, este noutatea zilelor noastre. Roberto Goizueta (fost CEO la Coca Cola) afirma ca "daca nu dovedim toleranta fata de greseli vom deveni necompetitivi". Jonas Ridderstrale si Kjell Nordstr"om, autorii Funky Business, sustin cu orice prilej ca: "un mediu inovator trebuie sa aiba o toleranta exceptionala pentru greseli. La fel si liderii organizatiilor inovatoare". Teama fata de greseala si de sanctiune diminueaza initiativa si reduce la minim sansa de a dezvolta strategii si de a experimenta noi oportunitati. In timp ce in majoritatea companiilor greselile sunt musamalizate sau sanctionate, in companiile inovatoare, managerilor li se cere sa identifice, sa analizeze si sa experimenteze greseala, in mod deliberat. Asadar, le-am propus managerilor o noua perspectiva asupra greselii, cerandu-le sa reflecteze asupra acelor idei si exemple care pun in lumina provocarea si avantajul de a gresi... si de a progresa datorita greselilor