Skip to main content

atitudini

    • Revista CARIERE – Dezbatere. Atitudini și factori de succes antreprenorial

      Statutul de „întreprinzător” în comerț sau producție este prezent în cultura urbană românească de la începutul secolului. „Micul Paris” era un oraș în dezvoltare culturală și economică, în care elita era formată din mari oameni de afaceri (Nicolae Malaxa, Ștefan Gugoașa, Dumitru Andronic și mulți alții). Spiritul de antreprenor nu a murit în post-comunism, dar s-au modificat valorile și automat modus operandum. 
    • Revista CARIERE lansează o necesară dezbatere despre aptitudini și comportamente antreprenoriale (partea I)

      Într-o țară cu o cultură antreprenorială deficitară, tributară unor sechele post-comuniste, recuperată cumva din mers, „pe genunchi” și cu mult spirit „descurcăreț”, dar mai ales etern recunoscătoare multinaționalelor care ne-au „educat” la locul de muncă, vă invităm la o necesară dezbatere, în serial, despre aptitudini și comportamente antreprenoriale. 
    • Privește întotdeauna partea bună a vieții

      Impactul înclinației către negativ în relația omului cu jobul său sabotează eforturile managerilor și ale departamentelor de HR. Din 10 lucruri analizate, dacă unul singur merge prost, doar acela va fi remarcat și reținut, angajații pierzând din vedere toate celelalte nouă elemente pozitive. 
    • WOMANITY – Leadershipul viitorului (I)

      Care este noua paradigmă a valorilor de leadership feminin ce răspund la provocările acestei perioade plină de schimbări și transformări în toate planurile?
      Am invitat câteva doamne reprezentative pentru comunitățile de femei antreprenoare din România pentru a afla care sunt resorturile ce animă noua generație de femei-lider – solidaritatea, autenticitatea, lobby-ul pentru politici publice și antreprenoriale, activarea intuiției în identificarea unor nișe de piață neexploatate până acum.
    • „Negarea nu e o politică”

      Aproximativ 30 de femei din forţele armate ale SUA au manifestat luni în faţa Departamentului Apărării din Washington pentru a atrage atenţia asupra agresiunilor hărţuirilor sexuale în mediul militar.
    • Emoţiile, acei magneţi pentru atenţie

      În fiecare moment, ochii noștri sunt bombardați cu o cantitate impresionantă de informații vizuale. În unele cazuri suntem capabili să ne concentrăm doar asupra detaliilor care ne interesează, în alte cazuri asupra tuturor detaliilor sau aspectelor. Dar…
    • Tânăra generație de angajați români

      Valori, comportamente, nevoi și atitudini față de muncă

      În ultima vreme suntem bombardați de articole/discursuri legate de așa-zișii ”millennials” și modul în care ei se raportează la viață în general și la viața profesională în special. Avem tendința, acolo unde poate nu e confortabil de digerat o anumită informație, să zicem ”mda...americanii și realitatea lor. La noi e altceva, dom’le!”.
    • Star TEAM – conceptul de cultură organizațională creat de şi pentru echipa Class IT

      Poate că vă întrebaţi cum arată primul site românesc dedicate culturii organizaţionale... Class IT Outsourcing, companie ce activează pe piaţa de servicii de suport IT din 2001, a lansat un concept inedit pentru cultura sa organizațională, în premieră în România, concept care, pe lângă definirea esenţei şi standardelor sistemului colectiv de credinţe şi valori, a atitudinilor şi convingerilor existente în interiorul instituţiei a creat şi un astfel de canal interesant de comunicare.

    • Să ducem ascultarea în service

      “The road to the heart is the ear.” Voltaire

      Am decis să începem o serie de articole despre comunicare. Banal, ar spune unii, s-a scris despre comunicare câte în lună și în stele, găsești sute de articole pe internet, ca să nu mai spunem că există reviste, cărți și tratate întregi despre comunicare. Ce am mai putea spune nou?

    • Află care sunt principale atitudini ale angajaților români față de muncă

      Angajații români manifestă o atitudine de obediență față de superiori și încearcă să aibă o relație stânsă cu un singur manager, care să îi protejeze la locul de muncă, evitându-se astfelexprimarea opiniilor, care sunt diferite de cele ale superiorilor, reiese din cea de-a treia ediție a Raportului de Țară „Overview on the Romanian Business Environment” realizat de consultanți de la AIMS.

    • In fata incertitudinii, domina prudenta

      Criza financiara din SUA si intrarea in recesiune a Danemarcei ingrijoreaza chiar si cele mai competitive dintre economiile occidentale. In Romania, guvernatorul Bancii Centrale, Mugur Isarescu, a cerut bancilor sa ia in calcul o temperare a cresterii economice in viitor si le-a cerut bancherilor sa manifeste prudenta. La randul sau, Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Radu Ghetea afirma ca nu exista probleme in acest moment privind lichiditatile, dar ca bancile sunt mai prudente in acordarea creditelor. Cum se traduce indemnul la prudenta pe intelesul comunitatii de afaceri? Se spune ca prudenta isi intra in drepturi odata cu maturitatea profesionala. Profesionistii cu vechime in meserie pierd din exuberanta, dar castiga in intelepciune. Delibereaza cu precautie, dar actioneaza cu fermitate, pare sa fie principiul dupa care se ghideaza ei. Se pot aduce argumente in sprijinul prudentei manifestate adesea de oamenii cu experienta si intr-atat de detestate de tinerii aflati la inceput de cariera? Ce forme poate imbraca prudenta in managementul unui business si in ce situatii se regaseste?

    • Avem nevoie sau nu de mentori?

      Alexandru cel Mare l-a avut ca mentor pe Aristotel, Mozart pe Bach, Oliver Stone pe Martin Scorsese, Richard Branson pe Freddie Laker. Le-am propus top managerilor sa faca un exercitiu de memorie cu scopul de a-si identifica propriii mentori si de a evoca imprejurarile in care acestia au avut o influenta semnificativa asupra dezvoltarii lor. Am vrut sa stabilim daca valorile personale si profesionale, pe care mentorii lor le-au transmis la un moment dat, mai sunt compatibile cu valorile mediului profesional in care activeaza in prezent sau daca acestea coincid sau nu cu valorile organizatiilor pe care le conduc. Am vrut sa aflam daca mentoratul mai este de actualitate in epoca informatiei si daca individul modern sau societatea mai au nevoie de mentori. In fine, am vrut sa stim daca mentorii pentru natiune reprezinta sau nu o necesitate in momente de criza.

    • CONSENSUL, numitorul comun al opiniilor individuale

      Presupunem ca intr-o organizatie moderna toti angajatii sunt liberi sa-si exprime punctul de vedere, fara sa se teama de sanctiuni, iar mijlocul de a ajunge la un acord cu acestia este consensul. El poate aparea spontan, printr-o coincidenta de sentimente, idei sau intentii ale unor persoane care impartasesc aceleasi principii de cooperare si care au conceptii comune asupra unor chestiuni. In acest caz, deciziile se iau pe baza unui "consensus omnium", optandu-se pentru solutia cea mai adecvata cu ceea ce stim si ceea ce credem.

Recomandările editorilor