Skip to main content

asteptari

    • HR manager, despre așteptările tinerilor: Doar un salariu atractiv nu va ține de cald prea mult timp

      Domeniul Resurselor Umane a devenit unul extrem de dinamic în ultimii ani, de când digitalizarea a transformat (și continuă să transforme) industrii, procese de învățare, comportamente, generații de oameni. Odată cu aceste schimbări, misiunea specialiștilor în Resurse Umane de a recruta cei mai buni angajați a devenit destul de dificilă, însă nu imposibilă.
    • De ce așteptările nerealiste sunt o sursă inepuizabilă de conflicte

      Șansele nu cad din cer, trebuie să ți le creezi, iar așteptările tale trebuie să fie realiste. Doar pentru că aștepți o mărire de salariu, o promovare, un telefon de la firmă sau o mașină de serviciu nu înseamnă că le vei și obține. Trebuie să muncești pentru ele, dar și să dovedești că le meriți. Dacă te limitezi la a aștepta să vină de la sine ceea ce crezi că ți se cuvine, te înșeli, nu vei obține nimic. Renunță la așteptările nerealiste și ia-ți măsuri care să producă schimbarea mult dorită.
    • Ce aşteptări au companiile străine din România în 2016

      Companiile străine au aşteptări mari de la România în anul care va veni, dar mai mici decât le aveau în primăvară. Faţă de anii trecuţi, ţara noastră este mai atractivă pentru investitori, care nu cred însă că vor creşte cifra de afaceri sau numărul de angajaţi în companiile străine. Potrivit unui sondaj realizat de Camera Franceză de Comerț și Industrie din România (CCIFER) și Camera de Comerț și Industrie Româno – Germană (AHK România), contextul economic, politic, dar şi social vor avea un rol important în evoluţia companiilor.
    • Când ar trebui să concediezi un angajat „suficient de bun”?



      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Craig, un vicepreşedinte responsabil cu stocurile la o companie producătoare de alimente ambalate şi de ambalaje pentru alimente, fusese întotdeauna un profesionist cu performanţe foarte înalte. Lucra în companie de trei ani, avea reputaţia de a aborda mereu lucrurile în mod inovator şi avea relaţii bune cu echipa lui. Şefa lui Craig, Louise, ajunsese să se bazeze pe Craig pentru expertiza lui profundă în domeniul în care lucra şi pentru experienţa lui (vorbim despre o situaţie reală în care s-au aflat cei doi, dar din motive de confidenţialitate ei nu sunt prezentaţi aici cu numele lor reale).  
    • Cele 4 ingrediente esențiale ale performanței

      Ralph Marston spunea:„Nu îți coborî așteptările pentru a se potrivi cu performanța ta. Ridică-ți nivelul de performanță pentru a se potrivi cu așteptările tale”.

      Performanța este astăzi un concept la fel de popular ca și cel de leadership. Companiile își doresc angajați performanți și angajații își doresc să lucreze în companii performante. Până aici nimic neobișnuit, mai ales că dorința de a obține performanța este una pozitivă și stă la baza dezvoltării personale și profesionale.

    • Cum să depășim sindromul burnout

      Sindromul burnout se răspândește tiptil și repede, ca o epidemie, îndeosebi în marile organizații. Efectele „infectării” nu sunt atât de repede vizibile, însă pagubele pe termen lung sunt grave.

    • De la X la Y...

      Noua generaţie de angajaţi tineri din companii are aşteptări total diferite pentru mediul de lucru. Un manager trebuie să înţeleagă tipologia generaţiei Y şi aşteptările ei de la un job modern. Şi, cu cât o va face mai repede, cu atât mai repede se va putea ajunge la eficienţă şi la structurarea unor organizaţii solide, stabile, în ciuda dorinţei de mobilitate şi libertate afirmată de aparent „grăbiţii” Y.

    • Știm să lucrăm în echipă?

      Se spune că, în casa unui fermier și a soției sale, un șoarece descoperă într-o seară că i se pregătește o cursă. Speriat, șoarecele merge la găină și îi spune – „E o cursă de șoareci în casă”. Găina îi răspunde că îi pare rău, dar că nu e problema ei. Dezamăgit, șoarecele se îndreaptă către porc; ca și găina, porcul se arată dezinteresat – „Mare păcat, dar nu te pot ajuta. Mă voi ruga pentru tine”. Într-una dintre seri, în capcană cade un șarpe. Crezând că a prins, în sfârșit, șoarecele, în întuneric, soția fermierului e mușcată de șarpele veninos. După ce se întoarce de la spital, soția fermierului are febră mare, iar bărbatul se gândește să îi gătească o supă. Așa că decide să taie găina. Peste câteva zile, starea soției fermierului se agravează; prieteni și rude vin să o îngrijească, așa că fermierul decide să taie porcul pentru a-i hrăni pe toți.

    • Nu-ţi mai place jobul tău? Află dacă e cazul să pleci sau să rămâi

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Toţi oamenii au zile proaste la serviciu sau au chiar perioade lungi în care se simt deprimaţi din cauza jobului. Dar cum faci deosebirea dintre nemulţumirea obişnuită pe care o simţi uneori şi starea pe care ţi-o dă un job care nu ţi se potriveşte deloc? Cum îţi dai seama că eşti, într-adevăr, gata să laşi în urmă jobul pe care-l ai? Şi, după ce ţi-ai dat seama, cum e mai bine să procedezi ca să te asiguri că pleci cu eleganţă?

    • Trei sferturi dintre români consideră că economia merge mai rău decât acum un an

      Aproape trei sferturi dintre români consideră că economia merge mai rău decât în urmă cu un an, iar disponibilitatea de cumpărare rămâne în continuare scăzută. În ciuda acestui fapt, românii, nemții și britanicii sunt europenii cu cele mai mari așteptări legate de îmbunătățirea situației economiei în următorul an, potrivit rezultatelor studiului GfK Climatul de consum Europa şi SUA, care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economiei şi veniturile, şi a dorinţei de cumpărare, în rândul consumatorilor din 12 ţări europene şi din SUA.

    • Ce se așteaptă de la noul manager?

      Mai mult decat oricare dintre colegii săi, noul manager este ”prins la mijloc”, pentru că trebuie să acționeze exact ca un manager, însă să fie implicat și în activitățile zilnice ale angajaților săi. Din această pozitie, un nou manager trebuie să întrunească atât așteptările managerilor de deasupra lui – de multe ori fiind vorba de câteva nivele de manageri – dar și ale colegilor din echipă care așteaptă să fie îndrumați, conduși de către acesta.

Recomandările editorilor