
8 abilități necesare pentru avansarea în carieră
Care este secretul succesului profesional? O mare parte din secret stă în disciplină și în abilitățile tehnice pe care le ai în domeniul tău. Însă, o altă parte
Atunci când te afli într-o discuție dificilă, poate fi complicat să-ți provoci gândurile, nu poți să-ți aduci aminte tot ce spui și tot ce faci și asta poate provoca haos și confuzie. Cel mai indicat ar fi să le notezi și să folosești acest Jurnal al gândurilor - 6 pași pentru un comportament asertiv, pe care ți-l propun în continuare.
Modul în care gândim este cel mai puternic factor care determină o comunicare dificilă. Cu toţii avem credinţe despre noi, despre ceilalţi şi despre felul în care ar fi bine să se întâmple lucrurile în lume. Uneori aceste credinţe ne sunt induse de familie, grupul nostru de apartenenţă sau cultura locului în care trăim. Dar de cele mai multe ori, aceste credinţe provin din experienţele noastre anterioare şi din semnificaţiile pe care acele experienţe le-au avut atunci pentru noi.
© 2012 Harvard Business School Publishing Corp.
Înţelepciunea convenţională spune că angajaţii asertivi ajung mai departe decât ceilalţi. Ei spun ce gândesc, cer resursele de care au nevoie, cer mărirea de salariu pe care şi-o doresc şi nu acceptă niciun refuz. Atunci ce ar trebui să facă non-asertivii care lucrează în companii care încurajează asertivitatea? Dacă eşti timid sau rezervat, nu te îngrijora! Poţi să ceri ceea ce ai nevoie şi să obţii ce vrei şi, în acelaşi timp, să rămâi tu însuţi.
Pentru că este o temă până acum prea puţin „atacată“. Pentru că noi, românii, nu prea suntem dispuşi să tratăm problemele, diferenţele de opinie sau conflictele cu cărţile pe masă şi într-o manieră care nu lasă loc de interpretare. Pentru că este o chestiune de exerciţiu, dar şi de atitudine. Pentru că este importantă!
Vă rog să vă imaginaţi următoarea scenă sau poate că nici nu este nevoie să vă imaginaţi. Poate aţi fost martor la ea sau aţi făcut parte din distribuţie: colegul A.M. şi colegul P.A. lucrează împreună la un proiect. Acum o săptămână şi ceva au avut ultima întâlnire de status, în care au stabilit sarcinile fiecăruia pentru următoarea perioadă. Mai sunt vreo două zile până la deadline-ul intermediar.