Companiile care operează cu infrastructuri digitale complexe, integrate din multiple aplicații operaționale, au descoperit că adoptarea unei soluții de tip Data Warehouse poate accelera semnificativ procesul de raportare și analiza datelor. Oferă managerilor informații corecte în timp real.

Un exemplu recent este FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, care a implementat un sistem Data Warehouse cu sprijinul companiei New Business Dimensions (NBD). Timpul necesar generării rapoartelor a fost redus de la ore întregi la doar câteva minute.

Provocările

Înainte de implementarea Data Warehouse, realizarea rapoartelor la FAN Courier presupunea prelucrarea manuală a datelor provenite din 16 aplicații operaționale diferite, ceea ce genera consum de timp și riscul erorilor.

Compania procesează zilnic peste 400.000 de colete, generează între 15 și 35 de milioane de înregistrări, astfel că eficientizarea procesului de raportare era esențială pentru luarea deciziilor bazate pe date reale și precise.

Rapoarte rapide și precise

Proiectul dezvoltat împreună cu NBD se bazează pe un Data Warehouse construit pe platforma Microsoft Azure, care centralizează și prelucrează datele sursă în mod automat. Sistemul integrează algoritmi de inteligență artificială (AI) și machine learning (ML), care validează și curăță datele înainte de analiză.

După prelucrare, datele sunt disponibile pentru utilizatori prin Microsoft Power BI, permit generarea rapidă a rapoartelor și analizelor personalizate. „Soluția dezvoltată de NBD ne-a adus două beneficii majore: creșterea acurateței datelor și accesul rapid la informațiile procesate. Datele sunt acum pre-agregate, ceea ce elimină operațiunile manuale de consolidare și verificare”, explică Elena Zlatea, Project Manager la FAN Courier.

Automatizare și indicatori de performanță

Sistemul Data Warehouse implementat la FAN Courier:

  • Calculează automat peste 200 de indicatori de performanță (KPI)

  • Suportă rapoarte pentru uz intern, relații cu autoritățile și firme de audit

  • Este găzduit în cloud, permite scalarea rapidă în funcție de necesități

Volumul mare de date și numărul ridicat de aplicații au reprezentat provocări majore, însă experiența echipei NBD în proiecte similare a făcut diferența”, afirmă Andrei Zamfir, Data & BI Manager, NBD.

În prezent, sistemul are peste 60 de rapoarte preconfigurate și 200 de utilizatori activi, care pot genera analize personalizate în câteva minute.

Beneficii pentru deciziile de business

Implementarea Data Warehouse permite FAN Courier să ia decizii bazate pe date corecte și la timp, să optimizeze procesele operaționale și să reducă semnificativ efortul manual de raportare. Aceasta susține atât eficiența internă, cât și conformitatea cu cerințele externe.

FAN Courier, companie cu capital integral românesc fondată în 1998, este liderul pieței de curierat din România. Cu peste 9.000 de angajați și colaboratori, o rețea de 5.500 de puncte de livrare și mai mult de 65.000 de clienți, compania este recunoscută pentru investițiile constante.