Lanțul de supermarketuri Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România, potrivit publicației franceze l’Informe. În prezent, retailerul deține, aici, aproape 460 de magazine.

UPDATE - Reacția Carrefour

Într-un răspuns la solicitarea Revistei CARIERE, reprezentanții Carrefour au transmis:

La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.

În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.

Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și să atragă clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.

Inițiativele recurente, precum Bucuria începe cu prețuri mici, cataloagele săptămânale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecărui client. Un alt exemplu concret este și inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.

În prezent, compania derulează o nouă campanie exclusivă în platforma Act for Good, cu până la 1.000 de produse la preț redus între 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicație.

Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală”, se arată în reacție.

ȘTIREA INIȚIALĂ:

Potrivit jurnaliștilor francezi, Banca de investiții a BNP Paribas a fost angajată pe post de consultant în vederea derulării operațiunii. Recent, grupul francez a vândut un magazin din Pitești lanțului românesc La Cocoș.

În primele nouă luni ale anului 2025, Carrefour a raportat, în România, vânzări de peste 2,2 miliarde de euro. Reprezentanții retailerului subliniază, în raportul aferent celor mai recente rezultate financiare, impactul măsurilor de austeritate impuse de autoritățile din România.

În România (+0,2% LFL), piața este afectată de măsurile de austeritate implementate, care apasă asupra încrederii consumatorilor”, se arată în raportul gigantului francez.

Sursă: carrefour.com

Într-un răspuns pentru jurnaliștii Informé, Carrefour a răspuns că „nu comentează zvonurile din piață”.

La nivel mondial, Grupul Carrefour deține peste 10.000 de magazine în 34 de țări.

ȘTIRE ÎN CURS DE ACTUALIZARE