Este, poate, răspunsul cel mai tranșant la una dintre cele mai mari provocări ale pieței muncii din România. În timp ce multe companii se luptă în oferte punctuale de angajare, Sergiana, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața cărnii și un nume important în HoReCa din Brașov, a ales să investească masiv în loialitate. Strategia lor? Un bonus de fidelitate care crește progresiv și care a reușit să transforme calculul financiar al unui angajat, făcând plecarea în străinătate o decizie mult mai puțin profitabilă decât rămânerea pe termen lung.
„Începând cu anul al 5-lea de activitate în companie, primesc un spor lunar. La 5 ani primesc 10%, la 10 ani – 15%, iar la 15 ani și mai departe sporul ajunge până la 20%,” explică Diana Zahariea, CEO, al Sergiana.
Acest bonus, care funcționează ca o creștere salarială permanentă, a devenit un factor decisiv în retenție.
„Au fost cazuri când plecau în străinătate pentru jumătate de an sau un an, apoi se întorceau. Dar pierderea acestui spor de fidelitate – care presupunea să ia totul de la capăt, să adune din nou vechimea de 5 ani – i-a făcut să renunțe. Tocmai acest beneficiu i-a motivat să rămână”, a povestit Diana Zahariea în cadul evenimentului „𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 𝗥𝗼𝘂𝗻𝗱𝘁𝗮𝗯𝗹𝗲”, care a avut drept temă „Fabrici moderne, probleme vechi. Ce strategii au companiile din centrul țării ca să atragă tineri în producție”, și a fost organizat de Revista CARIERE în parteneriat cu TotalSoft în luna septembrie, la sediul ZBOR Hub din Brașov.
Povestea loialității la Sergiana nu se oprește la poarta fabricii. Acest atașament pe termen lung pulsează cel mai puternic chiar în inima companiei: liderii sunt oameni care au crescut odată cu firma și reprezintă un pilon care susține întreaga organizație.
„Suntem o afacere de familie, dar și cei care lucrează de mulți ani alături de noi fac parte, practic, din această familie. În echipa de management, aproximativ 90% dintre colegi au peste 15 ani vechime în companie. Mulți dintre cei din top management au împlinit chiar 22 de ani în Sergiana. Faptul că au rămas atâta timp alături de noi spune foarte multe despre încredere și stabilitate”, subliniază CEO-ul companiei.
În fața crizelor care au zguduit mediul de afaceri, de la pandemie la haosul fiscal, răspunsul Sergiana nu a venit dintr-un manual, ci din instinct. Compania a învățat pe propria piele că cel mai valoros atu nu este un set de scenarii pregătite dinainte, ci o echipă unită. Forța de a lua decizii rapide, curajul de a improviza și, mai presus de toate, încrederea reciprocă dintre management și angajați s-au dovedit a fi resursele care au făcut, de fiecare dată, diferența.
„Nu suntem o corporație, nu avem scenarii pregătite pentru orice situație. Mai facem câte un exercițiu, dar de multe ori se pierde prea mult timp pe asta și riscăm să scăpăm din vedere esențialul. Însă, de fiecare dată, a contat enorm să fim o echipă, să ne punem la masă și să decidem împreună ce e mai bine”, a concluzionat Diana Zahariea.
La eveniment au mai participat Alexandra Iubelhart, Director General & HR Director România, Autoliv România, Cristian Gulicska, director operațional, Autoliv România, Ramona Porca, HR Manager, Schaeffler România, Ionel Grosu, CEO, Airbus Aerostructures România, Giorgiana Matei, HR Manager, Airbus Aerostructures România, Ada Butnaru, HR Manager Sergiana, Adrian Popescu, Head of Human Capital Management Products and Services, TotalSoft, Bianca Călburean, Country Talent Acquisition Team Leader, Siemens România și Constantin Suciu, Head of Foundational Technologies, Siemens România.