Skip to main content

Volkswagen

    • Câţi bani primesc proprietarii de Volkswagen din SUA

      Grupul Volkswagen va plăti 10,2 miliarde de dolari, în Statele Unite, în condițiile în care a recunoscut, în 2015, că a manipulat emisiile la motoarele diesel pentru a permite trecerea testelor de poluare. Compania va oferi compansaţii de câte 7.000 de dolari proprietarilor vehiculelor care au probleme cu emisiile.
    • Reducere cu cel puțin 30% a bonusurilor pentru conducerea Volkswagen

      Volkswagen a acceptat o reducere cu cel puţin 30% a bonusurilor, în timp ce al doilea mare acţionar al grupului, Landul Saxonia Inferioară, doreşte, de fapt, renunțarea totală la bonusurile ce urmau să fie acordate managerilor de top. Sindicatele, în schimb, cer reducerea sau anularea compensațiilor, au declarat surse care doresc să-şi păstreze anonimatul, citate de Agerpres.
    • Şefii de la Volkswagen nu vor să renunţe la bonusuri

      În ciuda dificultăţilor prin care trece compania lor, şefii de la Volkswagen nu vor să renunţe la bonusurile aferente anului 2015. Potrivit Der Spiegel, membrii consiliului de supraveghere au acceptat doar să li se micşoreze valoarea bonusurilor. Totuşi, un purtător de cuvânt al companiei, a transmis pentru AFP pentru că regretă speculaţiile Der Spiegel, iar că subiectul bonusurilor va fi făcut public după adunarea generală din 28 aprilie. 

    • Concedieri masive la Volkswagen

      Grupul german Volkswagen ar putea face concedieri masive, în cazul în care autorităţile de reglementare din SUA ar primi o amendă fără precedent pentru softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 
    • Volkswagen opreşte temporar producţia

      Cel mai mare producător auto din Europa va opri temporar producţia în două fabrici din Germania. Conducerea  VW a luat decizia din cauza încetinirii cererii pentru piese auto, transmite Reuters, citata de Agerpres.  
    • Ministru: unele mașini Renault depășesc nivelul emisiilor poluante

      Rezultatele preliminare ale testelor au arătat că emisiilor vehiculelor produse de Renault și de alți producători auto străini depășesc limitele, a anunțat  ministrul francez al Ecologiei și Transporturilor, Segolene Royal. Declarația vine după ce la sediul companiei franceze au avut loc o serie de percheziții posibil legate de consecințele scandalului motoarelor trucate de la Volkswagen, anunță Agerpres, care preia agențiile de presă străine.
    • Şeful Volkswagen le-a cerut scuze americanilor

      Directorul general al Volkswagen, Matthias Müller, şi-a prezentat duminică scuze în mod public în faţa americanilor, pentru scandalul motoarelor diesel trucate. Şeful constructorului de automobile a declarat la Salonul Auto de la Detroit că este conştient că marca germană a decepţionat atât publicul, cât şi organismele guvernamentale din Statele Unite. 
    • Problema Volkswagen este managementul de proastă factură, nu cei câţiva ingineri pe care dă vina conducerea

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Aflat în faţa Congresului SUA, unde a fost chemat să dea explicații, directorul executiv al Volkswagen America, Michael Horn, i-a identificat pe adevăraţii autori ai înşelăciunii dezastruoase* comise de compania sa prin montarea ilegală, pe câteva dintre modelele sale de automobile, a „dispozitivelor de trişare” ce intrau în funcţiune atunci când se făceau teste pentru cuantificarea emisiilor de gaze toxice: „Aceasta nu a fost o decizie corporatistă. Nicio şedinţă de board sau şedinţă a comitetului de supervizare nu a autorizat lucrul acesta”, a declarat Horn, adăugând că vina ar fi fost a „câtorva ingineri de software lipsiţi de principii, care au lucrat de capul lor şi au pus aceste dispozitive înăuntru, din nu se ştie ce motiv”. 
    • Volkswagen şi sfârşitul manipulării opiniei publice de către corporaţii

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Valuri de şoc continuă să emane din Wolfsburg, Germania, oraşul în care se află sediul central al Volkswagen (VW). Miilor de oameni care lucrează pentru VW nu le vine să creadă că o companie cu un succes imens, în care mulţi au lucrat o viaţă întreagă, ar fi putut să se implice într-o înşelătorie de o amploare atât de mare şi atât de sistemică. Iar VW trebuie să decidă cum să trateze această dramă aflată încă în curs de desfăşurare – şi, în particular, să decidă cât de multe informaţii este dispusă să dezvăluie şi care sunt informaţiile pe care vrea să le dezvăluie. Aceste decizii vor fi de o importanţă critică în încercarea companiei de a recâştiga încrederea oamenilor.
    • Directorul financiar devine președintele Volkswagen

      Directorul financiar al Volkswagen, Hans Dieter Potsch, va deveni preşedinte al grupului. Poziţia era vacantă dinaintea scandalului emisiilor. Ferdinand Piech a demisionat în aprilie, după o încercare nereuşită de a-l schimba din funcţie pe directorul general de atunci, Martin Winterkorn.
    • Fostul șef Volkswagen e urmărit penal

      Procuratura din Germania a lansat azi o investigaţie penală împotriva fostului director general al grupului Volkswagen. Martin Winterkorn e acuzat de fraudă, după ce producătorul auto a trişat în testele privind emisiile poluante ale unora dintre automobilele sale diesel. 
    • Directorul Volkswagen a demisionat

      Martin Winterkorn, directorul general al grupului Volkswagen, a anunţat miercuri că demisionează. El și-a asumat responsabilitatea în scandalul emisiilor, izbucnit în Statele Unite, privind încălcarea standardelor federale în materie de emisii.

Recomandările editorilor