Skip to main content

tensiuni

    • Capcane de evitat când „moşteneşti” o echipă de la alt lider

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Tocmai ai preluat conducerea unei echipe existente de la alt lider, cu care oamenii din echipă se obişnuiseră, şi s-ar putea să te simţi cam descurajat când te gândeşti la ceea ce te aşteaptă. S-ar putea ca modul în care reacţionează oamenii la noile tale procese – sau la stilul tău de lucru cu subordonaţii –  să te facă să te simţi de parcă ai fi mama vitregă cea afurisită ce a dau buzna în vieţile lor, care până de curând erau fericite. Echipa ta a fost înainte echipa altcuiva. Oamenii au căpătat şi şi-au înrădăcinat nişte obiceiuri reacţionând la preferinţele fostului lider. Ajustarea acelor obiceiuri va fi dificilă, dar poţi să procedezi în aşa fel încât tranziţia să fie mai uşoară pentru voi toţi. 
    • China acuză SUA de evenimentele din Vietnam

      China consideră că Statele Unite au provocat tensiunile din Vietnam, soldate cu închiderea mai multor fabrici. „Nu China a provocat disputele din Marea Chinei de Sud, ci acele state care încearcă să obțină beneficii din asta”, a declarat șeful armatei chineze, generalul Fang Fenghui, relatează Financial Times.

    • Ucraina, acest trofeu pentru advesarii externi

      Ucraina nu mai trebuie obligată să aleagă între Rusia și Occident, este principala concluzie a recentelor tensiuni de la Kiev, scrie în paginile cotidianului Financial Times, analistul Fiodor Lukianov, șeful Consiliului pentru politică externă și de apărare al Rusiei.

    • Pe timp de criză, comunică şi reacţionează... din papucii celuilalt!

      Criza financiară într-o organizaţie a generat adesea tensiuni, revolte, greve ale angajaţilor la locul de muncă. Frecvent, managerii nu au reuşit să comunice eficient cu angajaţii într-o astfel de situaţie. Consecinţele lipsei unei comunicări prolifice a generat „efectul de bumerang”, astfel că, în loc ca managerul şi angajaţii să conlucreze pentru depăşirea crizei financiare, între aceştia s-a interpus un zid izolator, au apărut conflictele inopinate şi nemotivate, iar productivitatea în loc să crească a scăzut dramatic.

Recomandările editorilor