Skip to main content

supervizare

    • Problema Volkswagen este managementul de proastă factură, nu cei câţiva ingineri pe care dă vina conducerea

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Aflat în faţa Congresului SUA, unde a fost chemat să dea explicații, directorul executiv al Volkswagen America, Michael Horn, i-a identificat pe adevăraţii autori ai înşelăciunii dezastruoase* comise de compania sa prin montarea ilegală, pe câteva dintre modelele sale de automobile, a „dispozitivelor de trişare” ce intrau în funcţiune atunci când se făceau teste pentru cuantificarea emisiilor de gaze toxice: „Aceasta nu a fost o decizie corporatistă. Nicio şedinţă de board sau şedinţă a comitetului de supervizare nu a autorizat lucrul acesta”, a declarat Horn, adăugând că vina ar fi fost a „câtorva ingineri de software lipsiţi de principii, care au lucrat de capul lor şi au pus aceste dispozitive înăuntru, din nu se ştie ce motiv”. 
    • Sesiune de supervizare în coaching la Cluj

      În data de 15 februarie 2014, între orele 9.00 şi 17.00, Noble Manhattan Coaching prin PCT (UK) Ltd. şi Insitutul Internaţional de Coaching & Management va găzdui la Cluj un eveniment în care vor fi prezentate informaţii preţioase despre supervizare de grup/antrenament pentru co-formare într-un mediu bazat pe colaborare şi învăţare. Masterclasele de Coaching supervizate permit participanţilor să dezvolte abilităţi atât pentru coaching executiv, cât şi pentru master coaching de echipă într-un ritm propriu.

    • Aşteptăm prea mult până începem să ne instruim liderii

      © 2012 Harvard Business School Publishing Corp.

      Cu ani în urmă, am fost implicat în activitatea unei firme care făcea un experiment, predând principiile de leadership elevilor din şcolile primare. Le prezentam copiilor de clasa a treia şi a patra aceleaşi abilităţi pe care le predam managerilor din marile corporaţii. Aceşti copii nu aveau nicio problemă în înţelegerea unor concepte precum importanţa protejării încrederii de sine a colegilor tăi sau pericolele ce apar din concentrarea pe personalitatea oamenilor şi nu pe soluţia problemei. De fapt, nu le-a trebuit mult timp ca să aplice principiile în relaţia cu părinţii lor (care sunt, la urma urmei, supervizorii lor direcţi). Nu mă pot abţine să nu zâmbesc când mă gândesc la o fetiţă de clasa a treia care şi-a informat părinţii că nu se concentrează pe problemă, ci doar pe persoană. Din acest experiment am ajuns la concluzia că nu e niciodată prea devreme dacă vrei să predai cuiva abilităţile de leadership.

Recomandările editorilor