Skip to main content

sentimente

    • Dorinţa de realizare: ce înseamnă, cum arată la locul de muncă şi cum se dezvoltă

      Cele mai multe dintre performanţele noastre ca oameni depind de modul în care ne gestionăm propriile percepţii, sentimente, emoţii şi pe ale celor cu care lucrăm. La locul de muncă, de la colegi avem nevoie să facă echipă, să se adapteze, să nu se demotiveze când rezultatele vin mai greu, să nu se teamă de eşec sau de critică atât de mult încât să evite sarcini noi. 
    • Cum e să fii manager în Ucraina

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Majoritatea oamenilor din lume consideră că efectele conflictului din Ucraina – marcat de luptele armate ce au loc în estul ţării între armata ucraineană şi separatiştii pro-ruşi susţinuţi de Moscova – reprezintă o catastrofă geopolitică şi umanitară. În fosta mea poziţie, de Managing Director al companiei Philip Morris din Ucraina, unde am lucrat din ianuarie 2012 şi până în februarie 2015, am fost forţat să văd situaţia drept o criză care ne punea în pericol oamenii, operaţiunile şi profitul. Atunci când protestele paşnice s-au transformat în ciocniri violente, iar confruntările şi luptele armate au devorat întreaga naţiune ucraineană, în compania noastră „a picat” orice regulă după care se desfăşurau în mod normal, până atunci, operaţiunile de afaceri. Fluxurile noastre de aprovizionare şi distribuţie au fost întârziate sau întrerupte; am pierdut teritorii de piaţă din cauza războiului şi a anexării de către Rusia a teritoriului aferent regiunii din peninsula Crimeea; am fost nevoiţi să gestionăm impactul mobilizării militare a unora dintre angajaţii noştri şi a trebuit să-i relocăm sau să-i redistribuim în alte puncte de lucru pe aproape 100 de angajaţi, împreună cu familiile lor. 
    • Ai primit o sarcină grea. Demisionezi sau te ambiționezi?




      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Planurile de dezvoltare în carieră ar trebui să-i menţină implicaţi şi motivaţi pe tinerii manageri, dar uneori aceste planuri ricoşează şi au efect invers, determinându-i să înceapă să-şi caute o cale de ieşire din companie. Motivul pentru care ei reacţionează aşa este faptul că se poate întâmpla ca noile responsabilităţi ce facilitează învăţarea on-the-job să îi împingă brusc mult prea departe de zona lor de confort, făcându-i să se simtă frustraţi, furioşi sau să le fie frică de eşec. Şi totuşi, unii manageri par să se simtă foarte bine în acest gen de circumstanţe adverse. Întrebarea este: cum poţi prevedea cine va avea o reacţie de respingere, dând înapoi în faţa unei schimbări neplăcute prin care trebuie să treacă pentru a se dezvolta în carieră, şi cine va reacţiona în mod pozitiv? 

    • Cele cinci niveluri ale emoțiilor în organizații

      „Oamenii de success își controlează emoțiile; ei nu lasă ca emoțiile să îi controleze și să-i saboteze.” spune Ken Lindner, autorul cărții Your Killer Emotions.

      Controlul emoțiilor este unul dintre cele mai discutate și controvestate subiecte. Emoțiile se pot controla? De unde provin ele? Ce tipuri de emoții trăim? Verbalizăm sau nu emoțiile? Emoțiile ne ajută sau ne încurcă? Sunt doar câteva dintre întrebările la care căutam răspunsuri.

    • Cele trei tipuri de „empatie” – Cine le are și cine nu

      Când președintele Obama ne spune că vrea un judecător la Curtea Supremă care să fie empatic la probleme oamenilor, a intrat pe teritoriul dezbaterilor din interiorul psihologiei cu privire la ce anume înseamnă termenul de „empatie”. Există cel puțin trei tipuri de empatie, fiecare cu alte implicații când vine vorba de alegerea candidatului potrivit.

    • Vrei să devii un lider bun? Fii egoist, chiar foarte egoist

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Iată o lecţie de leadership: fii egoist. Fii foarte egoist. Dar pentru ca lecţia aceasta să fie eficientă, trebuie să înţelegem ce înseamnă egoismul. În mod obişnuit, este definit ca a fi preocupat excesiv sau exclusiv de tine însuţi. De exemplu, atunci când cineva aude despre un CEO că este descris ca fiind un om egoist, primul său gând ar putea fi: “CEO-ul acesta îşi maximizează recompensele financiare personale în detrimentul intereselor companiei”. Dacă într-adevăr aşa este, atunci este o situaţie regretabilă şi inacceptabilă.

    • Reconstruirea unei echipe restructurate

      Decizii grele pentru afaceri sunt luate peste tot în lume în momentul de față. În multe organizații au loc restructurări impuse. Percepția caracterului impus al unei schimbări poate să fie provocată de lipsa de dialog între decidenți și cei care vor implementa deciziile. Puțini manageri sunt cei care se simt bine fiind nevoiți să taie costuri, să reducă numărul angajaților și să micșoreze echipe. Mulți profesioniști de resurse umane sunt puternic impactați personal și profesional de restructurarea angajațilorpe care poate tot ei i-au recrutat.

    • 5 greșeli care pot face o conversație să fie dificilă

      Indiferent de locul nostru de muncă, relațiile eficiente cu oamenii care ne înconjoară, parteneri, prieteni, leaderii care ne conduc, colegi sau oamenii pe care noi îi conducem, reprezintă o necesitate pentru succesul nostru. Dorința de a avea relații bune cu cei din jur este una firească oricarei persoane. Fiecare dintre noi este unic, percepe, simte, se comportă diferit, de aceea motivațiile acțiunilor noastre sunt diferite.

    • Cum ar fi să poţi fi, cu adevărat, tu însuţi la serviciu?

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Se fac doi ani de când compania mea ţine regulat întâlniri ale comunităţii din biroul nostru, pentru a le oferi membrilor echipei şansa de a afla ce mai face fiecare dintre ei, nu doar din punct de vedere profesional, ci şi personal. Fiecare persoană răspunde la câteva întrebări, începând cu una înşelător de simplă: “cum te simţi azi?”. Ceilalţi dintre noi doar ascultă, pur şi simplu.

    • Să ducem ascultarea în service

      “The road to the heart is the ear.” Voltaire

      Am decis să începem o serie de articole despre comunicare. Banal, ar spune unii, s-a scris despre comunicare câte în lună și în stele, găsești sute de articole pe internet, ca să nu mai spunem că există reviste, cărți și tratate întregi despre comunicare. Ce am mai putea spune nou?

    • Cum să răspunzi la negativismul celorlalţi, fără să torni gaz pe foc

      © 2012 Harvard Business School Publishing Corp.

      “Sunt la capătul răbdării”, a spus Dan, şeful echipei de vânzări dintr-o firmă de servicii financiare. “Sunt atâtea oportunităţi aici – business-ul creşte, munca e interesantă, iar primele pe care urmează să le luăm în acest an ar trebui să fie foarte bune – dar oamenii nu fac decât să se plângă”. Când trecea pe holul firmei pe lângă angajaţii lui şi îi întreba cum merge treaba, ei răspundeau cu un comentariu critic despre un client sau o bombăneală despre cât de multe au de făcut. “Cum pot să inversez negativismul de care sunt pătrunşi oamenii din echipa mea?”, m-a întrebat Dan.

Recomandările editorilor