Skip to main content

seductie

    • Cum punem intrebari ca sa starnim curiozitatea?

      “Cand esti curios, descoperi o multime de lucruri interesante de facut!” - Walt Disney

      Se stie ca emotiile-cheie, cele care sunt motorul catre actiune, sunt placerea sau durerea. Orice carte de vanzari sau de persuasiune ne va spune asta. Dar pentru a-i aduce pe ceilalti mai aproape de ce vrem noi, atunci cand persuadam, este nevoie sa starnim curiozitatea. Aceasta este una dintre primele emotii cu care ne confruntam, din curiozitate crestem, descoperim lucruri noi etc. Curiozitatea este un stimulent al schimbarii.

    • Seductia in afaceri: Despre familiaritate

      Cu siguranta ati observat: cu cat suntem mai familiari cu persoane, locuri, evenimente, produse, servicii etc., cu atat vom fi mai inclinati sa le vedem prin prisma perceptiilor noastre; ceea ce le face sa fie ori bune, ori rele, in functie de experienta noastra anterioara cu acestea.

    • Seductia in afaceri - Perceptii, convingeri

      Traim intr-o lume a perceptiilor, iar in cele mai multe cazuri ne incredem 100% in perceptiile noastre,  actionam in consecinta pentru ca le transformam treptat in convingeri si chiar in credinte. Si vai de cel care va incerca sa ne schimbe convingerile noastre!

    • Seductia in afaceri: Cum iti faci povestea seducatoare?

      O poveste bine spusa fascineaza. Esti prins in ea, o traiesti din tot sufletul, iar realitatea inconjuratoare a disparut. Prima data am simtit acest lucru in copilarie, cand ascultam fascinata seara, povestile dinainte de somn. Mai apoi, de un si mai mare impact am avut parte in momentul in care am inceput sa mi le citesc singura. Le traiam pana la ultima fila si sufeream pana la lacrimi alaturi de greierele lasat afara in frig de catre uracioasa furnica. 

    • Seductia in afaceri: pozitionarea si transferul de credibilitate

      Unul dintre lucrurile importante atunci cand vrem sa fim persuasivi este pozitionarea. Am ales cu grija cuvantul, pentru ca multi s-ar gandi la postura, nu la pozitionare. Postura poate fi ceva simulat, te poti pune intr-o anumita postura pentru a avea un anume efect, pentru a fi observat si luat in consideratie, insa pozitionarea este mai mult decat atat. 

    • Vocea si seductia in afaceri

      In momentul in care intram in contact cu cineva, acesta incepe deja sa ne judece. Nu avem nevoie de vocea unei vedete radio pentru a avea succes, insa ar trebui sa stim sa ne folosim vocea si corpul pentru a transmite un mesaj credibil, pentru a fi seducatori.

    • Consultantul catre managerul sedus de criza

      In business, seductia functioneaza la fel ca in dragoste. Fie te impinge sa iei decizii pripite, fie te arunca in melancolie si apatie. Fie strangi cureaua acasa ca sa ai bani de cheltuit cu ea - "ispita" -, fie te abtii, din responsabilitatea de a le da copiilor o educatie durabila ("nu pot sacrifica viitorul copiilor") si nu faci nimic, asteptand: "sa vad ce o mai fi, poate ca problema cu ispita se va rezolva singura".

Recomandările editorilor