Skip to main content

responsabilizare

    • Cum se instruiesc oamenii din forţele speciale pentru a atinge nivelul de excelenţă




      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Aproape fiecare organizaţie de talie mondială ia în serios trainingul şi educaţia. Dar Navy SEALs merg cu mult dincolo de acest nivel. (Navy SEALs este denumirea dată membrilor forţelor speciale pentru operaţiuni de război din Marina SUA, care sunt instruiţi să opereze într-un mod neconvenţional în orice tip de mediu – pe apă, în aer sau pe teren – şi sunt supranumiţi SEALs de la acronimul provenit din denumirea acestor medii: Sea, Air, Land, la care se adaugă „s”-ul de la pluralul englezesc, nr.tr. ). Numai că dedicarea lor faţă de trainingul neîncetat şi neobosit şi faţă de pregătirea intensivă este ceva străin pentru majoritatea companiilor din întreaga lume. Atitudinea Navy SEALs este importantă pentru că atingerea nivelului de excelenţă impune mai mult decât dedicarea faţă de scopul de a obţine realizări doar în materie de educaţie.
    • Ce-ţi va spune (şi ce nu) feedback-ul oferit sub protecţia anonimatului

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Un raport de evaluare a performanţelor poate să fie un instrument puternic pentru creşterea eficienţei echipei. Primul mesaj pe care consultanţii şi profesioniştii din resurse umane îl comunică adesea în privinţa acestor evaluări este: „ca să ne asigurăm că echipa primeşte cele mai bune date, iar oamenii se simt protejaţi, le vom garanta oamenilor că răspunsurile sunt confidenţiale”. Presupunerea larg răspândită este că, dacă membrii echipei ştiu că răspunsurile lor sunt confidenţiale, vor răspunde cu sinceritate. Numai că, dacă soliciţi un feedback confidenţial, s-ar putea ca acest feedback să creeze tocmai rezultatele pe care vrei să le eviţi.

    • Deciziile şi canapeaua

      Pentru mulţi este doar o canapea. Pentru mine însă, reprezintă simbolul implicării angajaţilor în deciziile ce ţin de compania în care lucrăm. Ne-am mutat de curând într-un sediu nou şi m-am hotărât ca pentru prima dată să implic şi restul echipei în decorarea acestuia. Ba mai mult, am vrut să-mi demonstrez că pot oferi încredere şi responsabilitate, aşa că, i-am delegat lui Tudor întreg procesul de amenajare al sediului, deşi îmi place să am mereu controlul.

    • Cum subminezi funcţionarea echipei când ai grijă să-l critici pe un angajat „între patru ochi”

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Imaginează-ţi următorul scenariu: ţii şedinţa săptămânală de leadership cu echipa ta. Discuţi cu subordonaţii tăi direcţi modul în care ar trebui să vă ocupaţi de întârzierile în desfăşurarea proiectului pe care-l desfăşuraţi, întârzieri din cauza cărora echipa nu-şi va îndeplini indicatorii de performanţă trimestriali. Ştii că Ted, unul dintre subordonaţii tăi direcţi, a ratat două deadline-uri esenţiale. Ai mai văzut şi înainte un asemenea comportament din partea lui Ted şi ai văzut şi cât de frustraţi sunt ceilalţi membri ai echipei din cauza lui. Te hotărăşti să nu-i spui nimic lui Ted în şedinţă, dar după aceea vorbeşti cu el între patru ochi despre faptul că v-a dezamăgit şi pe tine şi pe membrii echipei pe care o conduci.

Recomandările editorilor