
problema
-
În orice companie, într-un moment de criză, când apare o problemă „cu semn de întrebare” – adică nu e clar cine ar trebui să o rezolve – se cristalizează două tipologii de angajați: cei care
-
25 de strategii de creștere sustenabilă la FORBES CEE Forum 2015
Ediția din acest an a Forbes CEE Forum, organizată în perioada 22-23 septembrie, la Athénee Palace Hilton București, a analizat principalele probleme care stau la baza situației economice și politice din Europa Centrală și de Est, Țările Baltice și Orientul Mijlociu. -
„A crea”
Verbul „a crea” ridică adesea probleme în ceea ce privește „e”-urile din el. Același lucru se întâmplă și cu verbul „a agrea”, dar problemele amândurora pot fi rezolvate foarte ușor. -
Viitorul cu „o să”
Începem această săptămână cu rezolvarea unei probleme care de multe ori poate trece neobservată. Dar asta nu înseamnă că ea nu există. Câteodată se spune „ei o să știe”, alteori se spune „ei or să știe”. -
Conflicte la serviciu? Fii tu cel diferit de ceilalţi şi vezi ce se întâmplă
Purtată în limitele bunului simț, o ceartă poate fi primul pas către rezolvarea oricărei probleme indiferent că este pe motive personale sau profesionale. Când vine vorba de job, certurile trebuie musai să fie unele constructive pentru a nu permite fracturarea relației dintre colegi. Cel mai bine este să încerci să eviți conflictele și comunicarea să decurga cât mai calm pentru a putea găsi soluția corectă de rezolvare a posibilei probleme. -
Cum repari o relatie de serviciu care s-a inrautatit
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Uneori te blochezi intr-o relatie de rutina sau intr-o relatie neplacuta cu cineva de la serviciu – un sef, un coleg, un subordonat. Poate ca nu va puteti suferi si chiar va dusmaniti sau, pur si simplu, nu va intelegeti bine unul cu celalalt. Oare ce ai putea face ca sa repari relatia si sa o imbunatatesti? Este oare posibil sa luati totul de la inceput, iar de data aceasta “sa porniti cu dreptul”?
-
5 întrebări binecunoscute pe care liderii nu ar trebui să le pună niciodată
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Priceperea de a pune întrebări pertinente este, fără niciun dubiu, o abilitate de leadership valoroasă. Faptul că ei pun întrebările potrivite îi poate ajuta pe liderii din mediul de afaceri să anticipeze schimbările, să sesizeze oportunităţile şi să profite de ele, precum şi să îşi îndrepte organizaţiile în noi direcţii.
-
Cum să-l ajuţi pe un subordonat cu performanţe slabe să îşi revină
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Ca manager, nu poţi accepta ca un angajat să aibă performanţe mediocre sau chiar slabe. O asemenea situaţie este frustrantă, consumă timp inutil şi îi poate demoraliza pe ceilalţi oameni din echipa ta. Dar ce ar trebui să faci atunci când performanţele unui angajat nu se ridică la standardele acceptate? Cum îl ajuţi să îşi schimbe comportamentul problematic? Şi cât de mult laşi să continue situaţia până când decizi că a venit momentul „să îţi reduci pierderile”?
-
Devino o companie care pune totul sub semnul întrebării
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Imaginează-ţi că eşti o persoană inteligentă şi curioasă, care lucrează într-o companie în care sunt instaurate nişte politici şi procese de lucru care au fost consacrate de mult timp (sau poate că nu este nevoie să-ţi foloseşti imaginaţia). Acum hai să zicem că ai remarcat faptul că unul dintre acele procese nu este atât de eficient sau de efectiv pe cât ar putea să fie, ceea ce te face să te întrebi, în mod natural: „Oare de ce facem lucrul acesta în acest fel? Nu cumva există o abordare mai bună?”.
-
Cum să rezolvi un conflict la locul de muncă în 10 paşi
Câți dintre noi nu am avut cel puțin un conflict cu un coleg sau chiar cu superiorul direct? Cum am putea, însă, să trecem cu bine peste dispută și să rezolvăm acest conflict? Sylvia Hepler, preşedintele Launching Lives, LLC şi consilier de carieră pentru manageri şi directori, oferă o metodă eficientă pentru a rezolva conflictele de la locul de muncă.
-
Ce bătălii merită să duci la serviciu?
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Deteşti faptul că oamenii întârzie mereu la şedinţe? Ţi se pare că politica în privinţa concediilor de maternitate practicată de către compania ta este inadecvată? Crezi că sistemul IT din compania ta este depăşit? Este normal să te deranjeze asemenea probleme, dar întrebarea este: Când anume ar trebui să treci de la stadiul în care te plângi la stadiul în care treci la acţiune? Cum decizi care dintre bătălii merită dusă şi care nu?
-
Schimbă accentul pentru a ieși din anonimat!
În goana nebună după succes uităm, de cele mai multe ori, că lucrurile simple sunt și cele mai eficiente. Învățăm și aplicăm formule complexe, fără a le înțelege pe deplin esența, în speranța că vor funcționa și ne vor aduce mai aproape de reușită.
-
De ce să ne facem griji?
Îngrijorarea a fost descrisă ca „dobânda plătită pe probleme înainte de scadență”. Unul dintre cel mai mari dușman al oamenilor este îngrijorarea. Îngrijorarea este ca un balansoar: necesită foarte multă energie și nu te duce nicăieri.
-
Hai să ne uităm la situația aceasta în alt fel!
Într-o organizație, indiferent de poziția ocupată, viața poate să fie foarte complicată. Angajații investesc foarte multă energie și resurse pentru a gestiona complexitatea. Am lucrat ca și coach cu angajați la diferite nivele, de la specialiști la manageri seniori, și am observat că majoritatea au nevoie de câteva abilități simple, tocmai pentru a simplifica / înlesni viața în mediul organizațional.
-
Vrei ca o echipă să fie creativă? Fă-o diversă
© 2012 Harvard Business School Publishing Corp.
Diversitatea e esenţială pentru susţinerea creativităţii unui grup. Echipele de inovare care sunt însărcinate cu crearea de noi produse sau tehnologii – sau cu perfecţionarea celor existente – au nevoie de tensiune ca să obţină ceva revoluţionar, iar tensiunea provine din întâlnirea unor puncte de vedere diferite. Aceasta este opusul “gândirii de grup”, fenomenul ce ucide creativitatea, din cauză ca prea mulţi cad de acord şi sunt prea multe perspective similare - fenomen ce adesea paralizează echipe care, de altfel, sunt minunate.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...