Skip to main content

prioritati

    • Elogiu lenei

      Știu că tema acestei ediții este despre reziliență, dar aceasta este o calitate care mie îmi lipsește cu desăvârșire. Așa că m-aș simți chiar mai impostor decât mă simt oricum mai tot timpul, dacă aș
    • Generaţia Y nu mai are răbdare cu angajatorii: 75% consideră că trebuie promovaţi după 2 ani

      Generația Y anticipează o carieră prelungită iar prioritate are parcursul ei. Două treimi consideră ca timpul potrivit înainte de a fi promovați sau a-și schimba rolul este de 2 ani, iar un sfert spun că e mai scurt de 12 luni, ceea ce confirmă apetitul pentru noi provocări și roluri de portofoliu. Ca atare, generația Y își dorește ca angajatorii să le ofere oportunități, iar dacă acest lucru nu se întâmplă, sunt dispuși să caute aceste oportunități la un alt angajator, se arată în studiul ”Carierele Generației Y: Viziune 2020”, redactat de ManpowerGroup. 
    • Priorităţile statului român, oglindite în salarii

      Priorităţile României în ultimii trei ani pot fi oglindite în salariile angajaţilor. Aşa că, potrivit veniturilor angajaţilor, priorităţile noastre au fost următoarele domenii şi industrii controlate de stat: industria de petrol, gaze, cărbune, industria metalurgică, transporturile aeriene, intermedierile financiare şi fondurile de pensii, producţia şi furnizarea de energie, telecomunicaţiile, radioul şi televiziunea, administraţia publică, în această succesiune. Potrivit anchetelor Institutului Naţional de Statistică, comparate de ECONOMICA.NET, educaţia se află abia pe poziţia 29 în ordinea priorităţilor guvernului, după salariile încasate în ultimii trei ani, iar sănătatea şi asistenţa socială, pe poziţia 35 din topul celor 50 de domenii controlate de stat.
    • Cum e să fii manager în Ucraina

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Majoritatea oamenilor din lume consideră că efectele conflictului din Ucraina – marcat de luptele armate ce au loc în estul ţării între armata ucraineană şi separatiştii pro-ruşi susţinuţi de Moscova – reprezintă o catastrofă geopolitică şi umanitară. În fosta mea poziţie, de Managing Director al companiei Philip Morris din Ucraina, unde am lucrat din ianuarie 2012 şi până în februarie 2015, am fost forţat să văd situaţia drept o criză care ne punea în pericol oamenii, operaţiunile şi profitul. Atunci când protestele paşnice s-au transformat în ciocniri violente, iar confruntările şi luptele armate au devorat întreaga naţiune ucraineană, în compania noastră „a picat” orice regulă după care se desfăşurau în mod normal, până atunci, operaţiunile de afaceri. Fluxurile noastre de aprovizionare şi distribuţie au fost întârziate sau întrerupte; am pierdut teritorii de piaţă din cauza războiului şi a anexării de către Rusia a teritoriului aferent regiunii din peninsula Crimeea; am fost nevoiţi să gestionăm impactul mobilizării militare a unora dintre angajaţii noştri şi a trebuit să-i relocăm sau să-i redistribuim în alte puncte de lucru pe aproape 100 de angajaţi, împreună cu familiile lor. 
    • Liderii mănâncă ultimii




      Simon Sinek nu este un autor obişnuit. Şi spun asta pentru că ne provoacă să ne uităm în acele unghere ale leadershipului legate indisolubil de condiţia noastră social-umană. Leadershipul nu există şi nu se poate manifesta în afara interacţiunii sociale şi „vorbeşte” numai despre oameni. 
    • 5 obiceiuri ale oamenilor de succes

      Cei mai multi oameni de succes au obiceiuri bine definite pe care le urmeaza zi de zi, acestea devenind principii. Ei constientizeaza ca activitatile pe care le desfasoara in fiecare zi si energia pe care o depun au un efect profund in atingerea obiectivelor pe care si le stabilesc. 

    • Feedbackul constructiv este o artă

      Raluca Negulescu nu pierde niciodată timpul plângându-se că nu are timp. De când lucrează la CISCO a învăţat să-şi identifice priorităţile şi să acţioneze asupra lor. Din 2005 şi până acum, câteva luni a lucrat în compania americană ca Marketing Manager la biroul din România.

    • Cele 3 calităţi de care are nevoie orice lider dacă vrea să aibă succes în echipa de conducere

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Acum câţiva ani, noul CEO al unei companii de tehnologie cu o cifră de afaceri de 350 milioane dolari, un bărbat pe care-l voi numi John, mi-a cerut să îl ajut ca să îşi transforme subordonaţii direcţi, ce formau echipa de conducere, în nişte lideri puternici. Iniţial, i-am abordat solicitarea aşa cum ar face orice consultant. Mai întâi l-am întrebat pe John de ce avea nevoie de ajutorul meu. El mi-a spus că motivul este stagnarea vânzărilor pe care le înregistra compania lui, pe care o voi numi Fasseni, şi care „plutea” de ani de zile cam la acelaşi nivel de vânzări, în timp ce competitorii săi îşi creşteau cota de piaţă. El vedea oportunităţile pe care le oferea piaţa şi ştia că succesul se afla în mâinile subordonaţilor săi direcţi. Ceea ce îmi spunea avea logică pentru mine.

    • 5 lucruri pe care ar fi bine să NU le faceți

      Suntem, din câte văd în dreapta și-n stânga, plini de „to do list”-uri. Sunt o minunăție – am experimentat pe propria piele – pentru situația „am prea multe de făcut” pentru că îți liniștesc efectiv mintea și scapi de percepția de „prea multe”, dacă îți planifici corect toate task-urile pe zile (eventual ore) până la deadline-ul respectiv. Au o influență extrem de benefică și în momentul în care le respectăm: ne (re)dau încrederea în noi, ne structurează ziua, ne fac să ne simțim mulțumiți. Dar ce spuneți de o listă cu lucrurile pe care ar fi bine să le evitați a le face?

    • Cum să-ţi aloci timpul şi eforturile pentru a obţine rezultate maxime

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Un agent de vânzări se întreabă, gândindu-se la cel mai bun dintre colegii lui din echipa de vânzări: “oare cum reuşeşte să-şi găsească timp ca să se poată întâlni cu 10 clienţi într-o săptămână şi să-şi îndeplinească, încă din primul trimestru, volumul minim de vânzări stabilit pentru întregul an? Eu de-abia găsesc timpul necesar ca să am cinci întâlniri pe săptămână şi să-mi fac toate înregistrările corect în formulare şi să le predau la timp”.

Recomandările editorilor