Skip to main content

pixar

    • Cum să stimulezi cu adevărat creativitatea: învaţă din experienţa căpătată de Pixar şi Disney

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Ed Catmull este unul dintre co-fondatorii şi, de mulţi ani, liderul companiei Pixar Animation Studios – care, după înfiinţarea sa în 1986, s-a chinuit să răzbată pe piaţă timp de 10 ani, până la succesul fulminant obţinut în 1995 de către primul său film de desene animate de lung metraj, „Toy Story”. Odată cu achiziţionarea Pixar de către Walt Disney Co., în 2006, Catmull a devenit preşedinte al Walt Disney Animation Studios şi al Pixar. În noua lui carte, „Creativity, Inc.”, Catmull îşi prezintă în mod detaliat ideile despre modul în care ar trebui făcut managementul unei companii creative, idei pe care le explorase într-un articol pe care l-a scris în 2008 pentru Harvard Business Review, intitulat „How Pixar Fosters Collective Creativity”.

    • Steve Jobs: Visionary Genius - Video

      Înainte să văd filmul artistic „Jobs”, în regia lui Joshua Michael Stern şi Ashton Kutcher în rolul lui Steve Jobs - care deja face furori în Statele Unite ale Americii -, m-am gândit să văd filmul documentar „Steve Jobs: Visionary Genius”, realizat anul trecut de Tara Pirnia.

    • Apelează la „avocatul diavolului” pentru a crea o echipă inovatoare

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      E greu să găseşti exemple de situaţii în care un subordonat şi-a contrazis şeful şi a avut succes şi e şi mai greu să găseşti povestiri despre lideri care le-au cerut ei înşişi subordonaţilor lor, în mod specific, să îi contrazică. Cea mai comună este o povestire despre Alfred P. Sloan de la General Motors Co. La sfârşitul unei şedinţe în care echipa de top management a GM luase în considerare o decizie dificilă, Sloan a spus: “Domnilor, să înţeleg că am ajuns la un acord unanim asupra deciziei pe care am luat-o aici?”.

Recomandările editorilor