Skip to main content

motivatii

    • Știm să lucrăm în echipă?

      Se spune că, în casa unui fermier și a soției sale, un șoarece descoperă într-o seară că i se pregătește o cursă. Speriat, șoarecele merge la găină și îi spune – „E o cursă de șoareci în casă”. Găina îi răspunde că îi pare rău, dar că nu e problema ei. Dezamăgit, șoarecele se îndreaptă către porc; ca și găina, porcul se arată dezinteresat – „Mare păcat, dar nu te pot ajuta. Mă voi ruga pentru tine”. Într-una dintre seri, în capcană cade un șarpe. Crezând că a prins, în sfârșit, șoarecele, în întuneric, soția fermierului e mușcată de șarpele veninos. După ce se întoarce de la spital, soția fermierului are febră mare, iar bărbatul se gândește să îi gătească o supă. Așa că decide să taie găina. Peste câteva zile, starea soției fermierului se agravează; prieteni și rude vin să o îngrijească, așa că fermierul decide să taie porcul pentru a-i hrăni pe toți.

    • Tinerii din ziua de azi nu mai au visuri! - Video

      Locul de muncă este spațiul în care petrecem o mare parte a timpului nostru într-o zi și care ne poate afecta starea de spirit atât la job, cât și în viața personală. Luni, 15 aprilie, am dezbătut, la Jurnal de Leadership, o temă care ne afectează pe toți: Ce este și ce nu este normal să se întâmple la locul de muncă. Invitata emisiunii a fost Ana-Maria Alexandru, life, business & team coaching, alături de care am căutat să oferim soluții pentru cei care se confruntă cu un mediu dificil de lucru.

    • Şi totuşi, măsurăm gradul de fericire al angajaţilor?

      Deloc întâmplător, subiectul „Angajaţi fericiţi” revine şi în acest an în atenţia managementului companiilor. Este important? Se poate spune că da, angajaţii care au peste 40 de ani tind să fie mai fericiţi decât colegii lor mai tineri. Veşti bune pentru companiile care au mai puţin de 100 de angajaţi, potrivit unui studiu Delivering Happiness at Work. Dar cum stau lucrurile pentru companiile de calibru mai mare sau pentru antreprenori?

    • 5 greșeli care pot face o conversație să fie dificilă

      Indiferent de locul nostru de muncă, relațiile eficiente cu oamenii care ne înconjoară, parteneri, prieteni, leaderii care ne conduc, colegi sau oamenii pe care noi îi conducem, reprezintă o necesitate pentru succesul nostru. Dorința de a avea relații bune cu cei din jur este una firească oricarei persoane. Fiecare dintre noi este unic, percepe, simte, se comportă diferit, de aceea motivațiile acțiunilor noastre sunt diferite.

    • Cum arată o organizaţie a cărei cultură este bazată pe recunoaştere?

      Este bine știut faptul că valorile individuale ale liderilor influențează și conturează cultura organizațională. Indiferent de mărimea, industria sau vechimea unei companii, cultura organizațională pornește de la acele aspecte pe care liderii (top și middle management-ul) le sedimentează și de la acele comportamente care sunt „recompensate” sau „pedepsite” în cadrul organizației.

    • Maslow reloaded

      La aproape 70 de ani de la publicarea celebrei teorii motivaționale, Maslow încă bântuie și naște controverse. Nici în anii ’40 din secolul XX, când Maslow a făcut publică prima oară celebra piramidă a nevoilor, nu a avut mulți prieteni și nu a fost îmbrățișat necondiționat. Încă de atunci, unii psihologi și psihanaliști, colegi de breaslă ai lui Abraham Maslow, au obiectat la noua teorie motivațională, argumentat sau mai puțin argumentat.

Recomandările editorilor