
export
-
Elisabeta Moraru este nominalizată în cadrul Galei Revistei CARIERE 2018 „Oameni care ne inspiră. România de mâine”, la categoria „Managerul vizionar”. În curând vom lansa site-ul oficial al galei, unde vă veți putea vota favoriții
-
Moonlight Breakfast - cea mai bună trupă de export a României
Cea mai bună trupă de export a României - așa au fost supranumiți odată cu trofeul primit în 2012 pentru cea mai bună trupă. Cei trei membri promovează un stil muzical urban printr-un mix de Soul, Electro, Beat, Nu-Jazz și Swing. Trupa a devenit cunoscută după deschiderea concertului Jamiroquai din România, în 2011. Albumele și concertele lor sunt bine cotate de critici și de public, formația fiind invitată la evenimente importante, precum festivitatea de închidere a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Soci 2014 și aniversarea a 10 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană, la invitația Institutului Cultural Român din Praga. Cristina Siia, solista trupei, a fost cea care ne-a răspuns la întrebări. -
O fabrică din Oarja, centru de export pentru piețe din Asia și Orientul Mijlociu
O nouă fabrică de prelucrare a lemnului, de data acesta aparținând unui grup de afaceri din Turcia, se va deschide în comuna Oarja, din judeţul Argeş. -
Ce probleme întâmpină producătorii de globuri din Cluj şi de ce preferă exportul în detrimentul pieţei autohtone
În timp ce rafturile magazinelor noastre gem de globuri din plastic din China, producătorii clujeni livrează majoritatea globurilor în străinătate şi asta cu eforturi duble faţă de industriaşii din alte ţări. La noi statul are doar rol de piedică pentru firme, nu şi de ajutor. -
De ce nu vrea Kievul să semneze, deocamdată, acordul economic de asociere cu UE
Preşedintele ales al Ucrainei, Piotr Poroshenko, roagă Europa să amâne semnarea acordului economic de asociere cu UE. Kiev nu este pregătit pentru acest nivel de integrare. În caz contrar, economia ucraineană va avea mult de suferit.
-
Afaceri de 2,8 milioane de euro din vânzarea de uși de garaj
Afacerile MCA Grup România, cel mai mare producător naţional de uşi de garaj, s-au menţinut în primul semestru al anului curent la un nivel similar cu aceeaşi perioadă din 2012, respectiv 2,8 milioane de euro, pe o piaţă naţională în declin. Aportul exporturilor în businessul producătorului a fost de 25%.
-
Otilia Flonta, un brand de succes la export
Otilia Flonta este unul dintre pionerii designului de accesorii, în special de genţi, din România. Brandul de genţi premium care-i poartă şi numele nu este apreciat doar pe plaiurile mioritice, prezenţa produselor semnate de Otilia în întreaga lume fiind dovada clară că acest brand are un succes fulminant la export.
-
Regiunea Asia-Pacific redesenează harta pieței armamentelor
În pofida faptului că ultimii ani au fost dificili pentru economia mondială, există un domeniu care nu a cunoscut, practic, efectele degringoladei globale. Comerțul cu armament traversează o perioadă de creștere fară precedent.
-
TNT lansează o campanie de susţinere a schimburilor comerciale europene şi intercontinentale
Dacă până acum ne era greu să obţinem parteneriate de distribuire, import-export, cu ţările vecine, TNT vine în ajutorul companiilor romăneşti cu activităţi în domeniu. Liderul european în curierat şi servicii logistice anunţă o nouă abordare a soluţiilor express, integrată şi inovatoare. În acord cu direcţiile strategice anunţate recent la nivel global, compania mobilizează resurse cu performanţe de top la nivel de industrie, pentru a susţine schimburile comerciale europene şi intercontinentale.
-
La Paşa vine un român cu medicamente pentru cămile şi mobilă tradiţională
Înrăutăţirea situaţiei din Uniunea Europeană, principala destinaţie a exporturilor româneşti, îi forţează practic pe producătorii români să caute noi pieţe de desfacere pentru mărfurile lor. În acest context, din ce în ce mai multe companii autohtone se orientează spre zona arabă, unde petrodolarii nu şi-au pierdut din puteri în urma crizei economice.
-
Brandurile comuniste care au câştigat lupta cu capitalismul
Chiar dacă pentru generaţiile mai tinere pare de necrezut, au existat vremuri în care făceam cumpărături nu la Carrefour, ci la Alimentara, în loc de Zara mergeam la Romarta, nu existau baterii Duracell, ci Elba, sau în loc de Snickers mâncam Ciocolată cu Rom sau Eugenia. Lipsa Internetului era compensată de un diafilm sau diapozitiv, un gadget suprem al anilor ’80 era un mini-radio Ric, iar în loc de magazine gen Bricostore mergeam la Gospodarul. Că mai toate magazinele, indiferent de profil, erau prost aprovizionate, este altă poveste.
-
Companiile care au „interdicţie” de a ieşi din ţară
Strategia de expansiune pe pieţele străine a companiilor româneşti de stat lipseşte cu desăvâşire. Directorii se schimbă în funcţie de toanele politicului, capitalul de investiţii este extrem de scăzut sau este total absent, profesioniştii din societăţi au rămas undeva pe palierele 2-3 din structurile decizionale, în timp ce pe rafturile diverselor ministere se adună la intervale relativ scurte diverse strategii şi proiecte de dezvoltare a unor întregi sectoare, dar care nu ajung niciodată să fie puse în aplicare. Alte state au însă concepţii diferite. Angajează manageri profesionişti pentru companiile pe care le deţin, caută oportunităţi externe şi investesc masiv pe acele pieţe, devenind un concurent serios pentru firmele private. În România activează de ani buni CEZ din Cehia, KazMunayGaz din Kazahstan, Poşta Franceză prin DPD, cea austriacă prin PostMaster, iar gigantul Gazprom devine tot mai insistent.
-
„Apă de Herculane”, la export
La 7 ani de la înființare, Ivatherm se laudă cu a patra poziție în topul jucătorilor de pe piața de dermato-cosmetice, fiind în continuare prima și singura marcă românească de profil. Anul acesta, Rucsandra Hurezeanu, managerul general, a decis extinderea pe pieţe externe, iar din septembrie a încheiat un contract important de distribuție.
-
Top 10 exportatori. Vezi cine învârte miliarde
Cele mai puternice motoare ale creşterii economice din România s-au menţinut pe poziţii şi în 2012, topul celor mai mari zece companii exportatoare fiind similar cu cel de anul trecut. Există însă unele noutăţi, date de dispariţia din clasament a unui mare jucător, Nokia. Vezi cum mai arată topul celor mai mari exportatori.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...