Skip to main content

date personale

    • Care este impactul GDPR asupra departamentului de HR și cum îl poți gestiona?

      Odată cu introducerea GDPR, expresia „cu o putere mare vine și o mare responsabilitate” devine extrem de relevantă pentru departamentul de HR.
      Accesul la date și posibilitatea de a le analiza ajută HR-ul să fie un adevărat partener strategic în cadrul oricărei companii. Pe de altă parte, accesul la un volum mare de date cu caracter personal crește substanțial responsabilitatea HR-ului în noul context.
    • GDPR. Interesul legitim al jurnaliștilor în condițiile noilor reguli (II)

      Un director de bancă oferă un interviu unui jurnalist specializat în domeniul economic cu privire la activitatea sa profesională în cadrul instituției bancare, a noilor tendințe din această piață și previziunile asupra dezvoltării economice generale. În timpul discuției avute cu jurnalistul, bancherul declară că este încrezător cu privire la evoluția băncii pe care o conduce și că se simte foarte bine în acest mediu.
      Cu toate acestea, persoana vizată „scapă” jurnalistului informația că în anul precedent nu a putut fi prezent la evenimentele unde a fost invitat de publicația respectivă din cauza unor probleme grave de sănătate. În interviul publicat, pe lângă toate celelalte informații de natură economică furnizate, se menționează că absența directorului din viața publică s-a datorat unor probleme grave de sănătate. 


      Ce mai poate și ce nu mai poate publica un jurnalist în cazul noilor reguli GDPR care intră în vigoare la 25 mai 2018? Răspunsuri oferite de Dragoș Bogdan Senior Partner și Constantin Pintilie Associate STOICA & Asociații.
    • 71% dintre români se tem pentru securitatea datelor personale

      Un procent de 71% dintre români se tem că autoritățile și companiile private care le dețin datele personale le-ar putea folosi și pentru alte scopuri decât cele pentru care au fost colectate, fără să fie obligate să-i informeze cu privire la acest lucru, potrivit datelor studiului Eurobarometru publicat în această vară pe tema protecției datelor cu caracter personal.
    • O lecție de la Google: Nu ai nevoie de putere ca să schimbi regulile




      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Brian Fitzpatrick a început să lucreze la Google, ca Senior Software Engineer, în 2005, la scurt timp după ce compania şi-a lansat prima ofertă de acţiuni pe piaţa de capital, devenind astfel o companie publică. Fitzpatrick s-a specializat în dezvoltarea de software open-source (care este vândut utilizatorului odată cu dreptul de a-l modifica şi distribui mai departe, n.tr.) şi a devenit rapid în companie promotorul unor iniţiative variate, concentrate pe îndeplinirea nevoilor utilizatorilor finali.

    • Angajatul păgubos. Dă secretele companiei pe gratuitatea unei aplicații



      Securitatea informaţiilor personale de pe gadgeturi pare să devină o problemă mică în comparaţie cu faptul că dăm de bunăvoie şi nesiliţi de nimeni acces la informaţii anumitor aplicaţii. Dar, cu toate acestea, specialiștii IT caută tot timpul să inoveze şi să fie cu un pas înaintea ameninţărilor malware. Şi în timp ce unii încearcă să patenteze dublu-clicul, o companie românească îşi pune amprenta pe lucrurile care schimbă lumea. 
    • ACCESUL LA DATELE CU CARACTER PERSONAL

      Faptul ca majoritatea activitatilor din cadrul jobului este strans legata de mediul online a dus la extinderea regulilor juridice care se aplica operatiunilor si relatiilor create prin intermediul Internetului. Un aspect esential este reprezentat de protectia datelor cu caracter personal. Intrebarea este: are seful dreptul sa verifice corespondenta angajatului?

Recomandările editorilor