Skip to main content

crize

    • De ce sunt atât de numeroase crizele pe care marile corporaţii le-au creat cu mâna lor?

      O trecere în revistă a crizelor pe care marile companii „şi le-au creat cu mâna lor” poate deveni o poveste cu morală, cu rol de avertisment pentru lumea de afaceri a secolului XXI.
      În decursul ultimilor 16 ani, marile corporații au trecut prin crize majore pe care şi le-au autoindus. Cele două scandaluri de dată mai recentă (vulnerabilitatea mobilelor Samsung Galaxy Note 7 sau deschiderea de conturi bancare în numele clienţilor fără ştirea sau autorizarea lor de la Wells Fargo) au ținut prima pagină a știrilor.
    • Ce să faci pentru ca organizaţia ta să devină „anti-fragilă”

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Multe dintre organizaţiile mari şi de succes sunt mai fragile decât par. Sunt organizaţii care cedează sub presiunea stresului. Vă amintiţi prin ce chinuri au trecut Kodak, Digital Equipment Corp. şi Washington Mutual? În vremurile lor de glorie, aceste companii erau jucătorii dominanţi de pe pieţele pe care operau. Dar aceste companii au dispărut de pe piaţă. Oare de ce sunt unele dintre companii mai flexibile şi mai rezistente la şocuri şi probleme decât altele? Ce anume face ca o companie să fie mai bine „echipată” pentru a face faţă stresului? Şi de ce sunt atât de puţine companii „anti-fragile” – adică sunt chiar mai puternice atunci când sunt supuse la stres?

Recomandările editorilor