Skip to main content

comportamente

    • Tu poți fi primăvara ta

      Lecțiile de viață înmănuncheate în “faimoșii” șapte ani de acasă poate că nu oferă tuturor un zbor lin. Dar cu siguranță te pregătesc, într-un fel sau altul, pentru omul ce vei deveni.
      “Valorile noastre culturale,
    • Bun, rău, sau doar încrengături ale minții umane: Despre încredere și cei care nu sunt ce par a fi

      De fapt titlul este doar frântura unui citat care îi aparține socio-psihologului Philip Zimbardo: “M-a interesat în primul rând să ştiu cum şi de ce oameni obişnuiţi fac lucruri neobişnuite, lucruri care par străine naturii lor. De ce oamenii buni se poartă uneori rău? De ce oamenii deştepţi fac uneori lucruri prosteşti sau iraţionale?".     
    • Dat sau rezultat? Aptitudini și comportamente antreprenoriale

      Pentru că s-a demonstrat că succesul antreprenorial e important și că e rezultatul unor bune performanțe ale antreprenorilor, specialiștii cercetează ce motivatori și competențe (cunoștințe, aptitudini, atitudine/comportamente) le determină și cum pot fi ele dezvoltate. Ei caută răspunsuri la întrebări cum ar fi: „Ce înseamnă succes antreprenorial?”, „Care sunt motivatorii și competențele antreprenoriale care conduc la succes?”, „Competențele antreprenoriale sunt înnăscute sau pot fi dobândite? Și dacă pot fi dobândite, prin ce tipuri de programe educaționale?”. Deși nu s-au identificat încă răspunsurile definitive la toate aceste întrebări, se fac progrese importante în direcţia respectivă.
    • “Găsește-ți un coach!”. Un îndemn deloc exagerat

      Se spune că de la ei înveți, printre altele, să rămâi în contact cu latura umană, chiar dacă asta te poate face uneori vulnerabil. Vorbim despre cei care au reușit să facă  din coaching mai mult decât o meserie, o artă. 
      Mulți dintre cei care astăzi sunt manageri de succes recunosc că, pentru o bună parte a parcursului profesional au avut nevoie de îndrumarea unui coach. Mai ales că, în general, echilibrul dintre viața de familie și viața profesională este foarte dificil de gestionat.  
    • Când confuzia devine normă într-o organizație, unde greșește liderul?

      Indiferent că prezidezi o companie, conduci o echipă sau un antreprenoriat, oamenii aflați la vârf au un nivel de influență disproporționat.  Cei aflați sub puterea acestora de decizie caută să înțeleagă sau să bănuiască regulile organizaționale - ceea ce se permite și ceea ce nu se permite – obiceiurile – bune sau mai puțin bune – ale echipei. 
    • Suntem cu toţii umani şi imperfecţi. Despre cultura organizaţională și comportamente

      Majoritatea directorilor executivi spun că vor să înveţe, desi ei nu sunt conştienţi, majoritatea, de dizabilităţile lor de învăţare – adică de mecanismele subconştiente de protecţie care le reconsolidează automat, în caz de eşec, stima de sine şi sentimentul propriei lor valori. Comportamentele defensive sunt folosite frecvent de către oameni, indiferent de rolurile pe care ei le îndeplinesc, pentru a-şi proteja stima de sine.
      Continuăm să vorbim despre toate acestea în cadrul temei-serial  “De ce nu învață liderii mai nimic din succesele și din eșecurile lor”. 
    • 5 obiceiuri care fac rău businessului tău

      E simplu să te concentrezi pe propriul business când ţi-ai făcut deja un plan cu strategiile de creştere a acestuia. Viaţa noastră personală este conectată la businessul nostru mai mult decât ne dorim. Businessul te influenţează personal, iar viaţa personală influenţează la rândul ei, businessu, potrivit entrepreneur.com.
    • Nu scăpați de obiceiurile rele? Cereți ajutorul grupului!

      La început de an toți ne propunem un stil de viață mai sănătos, învățarea sau exersarea unor comportamente care să ne facă mai eficienți la muncă sau mai buni în relațiile interumane. Intențiile bune se pierd însă pe parcurs, de multe ori. Specialiștii au descoperit că e nevoie de 21 de zile pentru a forma un obicei nou și de trei luni pentru a-l transforma în automatism. Dacă n-ați reușit singuri să vă motivați pentru a vă ține de promisiunile pe care tot voi vi le-ați făcut, puteți încerca varianta unui grup de susținere.
    • Tehnologia poate ajuta la integrarea veritabilă a noilor angajaţi



      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Concurenţa dintre cele mai inovatoare companii devine din ce în ce mai acerbă în atragerea unora dintre cele mai râvnite resurse: angajaţii talentaţi. Numai că mult prea mulţi dintre noii angajaţi le scapă companiilor printre degete din cauza experienţei iniţiale neplăcute prin care ei trec în noua companie.
    • Cum îți construiești propriul set de agenți ai schimbării

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Ai simţit recent că organizaţia ta este tulburată şi dată peste cap de aşa-numitele schimbări disruptive – produse de inovaţii ce creează practic o nouă piaţă – ce au loc în industria voastră? Ţi se pare uneori că e ca şi cum organizaţia ta se zbate să „îşi ţină capul deasupra apei” şi de-abia mai e în stare să facă faţă ritmului în care se produc schimbările? Nu eşti singurul.

    • De ce nu merg vânzările în România? Iată răspunsul

      Multe companii se plâng că nivelul vânzărilor nu este cel dorit. Totuși, câte dintre acestea fac investigații aprofundate pentru a vedea care sunt principalele motive care duc la rezultate nesatisfăcătoare din partea echipei de vânzări? Pentru a veni în ajutorul acestor companii, cei de la Trend Consult Group au realizat un studiu pentru a vedea care sunt principalele cauze ale rezultatelor slabe în vânzări. Iar rezultatele sunt alarmante.

Recomandările editorilor