Skip to main content

capcane

    • Ce poți face ca să nu cazi în capcanele puterii

      Puterea vine din abilitatea de a-i influența pe alții fără a te lăsa la rândul tău influenţat sau din controlul asupra diferitelor tipuri de resurse, de exemplu, cele financiare. Putere poate să îţi dea nu doar statutul, dar şi experienţa acumulată într-un domeniu – o formă de putere de care se bucură, de regulă, specialiştii. Unii au putere, chiar dacă nu au un statut ierarhic ridicat. Colegul de la IT, să zicem, e singurul care îţi controlează calculatorul – iar aceasta este o resursă-cheie, de care depinde munca ta şi a altora.
    • Cum ești păcălit să spui DA

      Toți suntem influențabili și câteodată convinși să spunem DA la lucruri pe care nu ni le dorim. Gradul în care suntem tentați să acceptăm ceea ce ni se propune depinde de o mulțime de factori. Oboseala pe care o resimțim la un moment dat, foamea sau tristețea ne fac mai vulnerabili și mai predispuși să uităm de motivele raționale și să cumpărăm alimente nesănătoase sau produse care ne sugerează o stare de bine și de confort. Contează însă și cine ne vinde produsele și cum ni le prezintă. Oamenii de vânzări folosesc o mulțime de tehnici pentru a ne persuada. Iată câteva, bine de cunoscut când vrei să iei decizii raționale și argumentate. 
    • Capcane de evitat când „moşteneşti” o echipă de la alt lider

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Tocmai ai preluat conducerea unei echipe existente de la alt lider, cu care oamenii din echipă se obişnuiseră, şi s-ar putea să te simţi cam descurajat când te gândeşti la ceea ce te aşteaptă. S-ar putea ca modul în care reacţionează oamenii la noile tale procese – sau la stilul tău de lucru cu subordonaţii –  să te facă să te simţi de parcă ai fi mama vitregă cea afurisită ce a dau buzna în vieţile lor, care până de curând erau fericite. Echipa ta a fost înainte echipa altcuiva. Oamenii au căpătat şi şi-au înrădăcinat nişte obiceiuri reacţionând la preferinţele fostului lider. Ajustarea acelor obiceiuri va fi dificilă, dar poţi să procedezi în aşa fel încât tranziţia să fie mai uşoară pentru voi toţi. 
    • 9 obiceiuri care duc la luarea unor decizii proaste

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp

      Acum cativa ani, noi doi am venit cu ideea de a le oferi clientilor un nou produs, menit sa-i ajute sa-si dezvolte abilitatile de leadership. Studiile pe care le-am analizat ne-au aratat ca, atunci cand oamenii participau la un program de dezvoltare personala, succesul lor crestea in mod spectaculos daca primeau ulterior incurajari pe parcursul procesului prin care integrau si puneau in practica lucrurile pe care le-au invatat. Noi am conceput si creat o aplicatie informatica -  sau software de aplicatie - care sa le ofere acel gen de incurajare. Oamenii puteau sa-si introduca in acea aplicatie obiectivele proprii de dezvoltare, iar software-ul le trimitea niste remindere - in fiecare saptamana sau in fiecare luna - prin care erau intrebati cum se descurca, in scopul de a-i motiva. Noi am investit o gramada de timp si bani in acest produs. 

Recomandările editorilor