Skip to main content

brainstorming

    • În brainstorming, pentru a găsi răspunsul, caută întrebarea

      Într-o sesiune tipică de brainstorming, încerci să găseşti o rezolvare la o anumită problemă, adunând oameni în jurul tău pentru a discuta şi a genera idei noi. Deşi pare a fi un proces logic, acesta poate avea efecte secundare destul de grave. De exemplu, unii participanţi nu îşi vor expune observaţiile, de teamă că vor fi criticaţi sau desconsideraţi, scrie Harvard Business Review. Tocmai de aceea, în loc să căutaţi răspunsuri, mai util ar fi să vă concentraţi pe a găsi întrebarea de un milion de dolari.
    • Oamenii au idei geniale atunci când NU primesc sugestii

      Poate suna contraintuitiv, dar rezultatele vorbesc de la sine. Ani de zile, companiile din toată lumea (BMW, Kraft, Starbucks etc.) au investit sute de mii de dolari pentru un concept numit „open innovation”, prin care le cereau consumatorilor idei de îmbunătăţire în ceea ce priveşte produsele lor. Concluzia: mai puţin de 2% dintre idei s-au considerat bune a fi luate în seamă, mult mai puţine au fost chiar folosite.
    • Inamicul nevăzut al conversaţiilor productive

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Avem mult de lucrat atunci când trebuie să ne croim drum prin nişte probleme complexe, în mare parte din cauză că suntem „cablaţi adânc” să căutăm să atingem certitudinea cât mai rapid posibil. Studiile făcute de oamenii de ştiinţă care studiază modul în care luăm deciziile dezvăluie faptul că strategia cea mai bună pe care o putem folosi pentru abordarea acestor probleme este să „punem la lucru” diversitatea cognitivă, fiindcă grupurile au performanţe mai bune decât indivizii – chiar şi cei care au cel mai înalt IQ.

    • Apelează la „avocatul diavolului” pentru a crea o echipă inovatoare

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      E greu să găseşti exemple de situaţii în care un subordonat şi-a contrazis şeful şi a avut succes şi e şi mai greu să găseşti povestiri despre lideri care le-au cerut ei înşişi subordonaţilor lor, în mod specific, să îi contrazică. Cea mai comună este o povestire despre Alfred P. Sloan de la General Motors Co. La sfârşitul unei şedinţe în care echipa de top management a GM luase în considerare o decizie dificilă, Sloan a spus: “Domnilor, să înţeleg că am ajuns la un acord unanim asupra deciziei pe care am luat-o aici?”.

    • Vrei să-ţi schimbi cariera? Testează apele, înainte de a face pasul cel mare

      Ai la îndemână multe căi prin care să explorezi diversele drumuri pe care le poţi urma în carieră, fără să îţi asumi riscuri sau poate doar cu riscuri minore: poţi să îţi construieşti noi abilităţi pe lângă cele pe care le ai deja; poţi să faci exerciţii de brainstorming ca să-ţi imaginezi noi posibilităţi; poţi să culegi informaţii despre noile domenii în care vrei să lucrezi, să vorbeşti cu prietenii sau chiar să participi la prezentările de companie ale potenţialilor angajatori.

Recomandările editorilor