Skip to main content

afaceri de familie

    • Secretele nebănuite ale succesului durabil (Partea a III-a)

      Firmele care se bucură de succes pe termen lung sfidează presupunerile. Ele înţeleg că, pentru a fi pline de spirit antreprenorial şi capabile de adaptare, trebuie să obţină şi să valorifice dedicarea Angajaţilor, şi că, dacă „faci ceea ce trebuie şi ceea ce se cuvine din punct de vedere etic”, lucrul acesta îţi întăreşte reputaţia, încrederea pe care o prezinţi şi, în cele din urmă, brandul.
      Vă prezentăm ultima parte a serialului nostru despre un aspect mai mult decât interesant al succesului. 
    • Secretele nebănuite ale succesului durabil (Partea a II-a)

      Aproape toate firmele longevive sunt deţinute şi conduse de către o familie. Aceste familii au multe lucruri pe care le pot preda, ca învăţătură, altor firme, nu numai în domeniul principiilor de guvernanţă a corporaţiei, al strategiei sau în cel al managementului, dar şi în domeniul responsabilităţii faţă de societate şi mediu şi în cel al dezvoltării economice.
      Vă provocăm să urmăriți în continuare serialul nostru despre una dintre fațetele interesante ale succesului. 
    • Afacerile de familie românești vor scrie istorie?

      Doar 50% dintre afacerile de familie rezistă tranziției la a doua generație iar antreprenorii români care sunt extrem de legați afectiv de companie ar cam trebui să se pregătească de „pensionare”. Sunt ei dispuși să cedeze controlul afacerii? Și dacă nu, ce ar trebui să facă în acest sens? 
    • Noua generație de moștenitori ai afacerilor de familie nu vrea să fie implicată doar cu „numele”

      Viitoarea generație de lideri ai afacerilor de familie este bine pregătită, încrezătoare şi, dincolo de toate, dă dovadă de o mare ambiţie. Mai mult de jumătate dintre respondenții unui sondaj realizat de PwC în rândul viitoarei generaţii de lideri de afaceri de familie îşi doresc să îşi lase amprenta asupra companiilor lor, nu să fie implicaţi doar „cu numele” şi nu se sfiesc să apeleze la ajutor din afara organizaţiei pentru a-i ajuta să-şi atingă scopurile. 
    • Dinastia Alecu, după McDonald’s

      Afacerile de familie din România trăiesc în momentul de faţă cea mai importantă etapă din ’89 - primul schimb de generaţii. Studii în străinătate, MBA-uri, încercări de antreprenoriat, toate se regăsesc în diverse variante în CV-urile celor care au preluat sau se pregătesc să preia marile companii din mâinile părinţilor lor. Vor avea aceşti copii, născuţi sub semnul abundenţei, determinarea şi angajamentul necesare pentru a duce mai departe aceste afaceri (unele adevărate imperii) de familie?!
    • Afacerile de familie, o corporaţie la nivel micro

      Afacerile de familie care pot integra elementele practice cu inovaţia, strategia şi spiritul comercial, dar grija faţă de valorile familiei sunt cele care înregistrează cel mai mare succes, se arată în ultimul studiu al EY şi Kennesaw State University's Cox Family Enterprise Center.
    • Afacerile de familie, repere de business în noua economie

      În întreaga lume afacerile de familie reuşesc să dăinuie peste zeci de ani, trecând prin războaie, recesiuni şi crize politice. Ce fac ele în mod esenţial diferit faţă de corporaţii, astfel încât rămân simboluri ale longevităţii pe pieţele internaţionale şi puncte de referinţă în diverse domenii şi industrii?

Recomandările editorilor