Este vorba de Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti, realizat de Brandient si D&D Research pentru publicatia Business Week, un clasament inedit care prezinta valoarea in folosinta a brandurilor din Romania. Modelul folosit de Brandient pentru calcularea Top 50 aplica acelasi principiu de capitalizare a veniturilor, pornind de la metoda royalty relief (scutirea de redeventa) care reflecta economia pe care o face un proprietar de brand prin faptul ca nu trebuie sa plateasca o licenta pentru folosirea marcii. Potrivit Top 50, primele 10 cele mai valoroase branduri romanesti, dupa valoarea lor financiara, sunt: Dacia, in valoare de 387,4 mil. euro, pe locul doi - BCR , cu o valoare de 355,6 mil euro, iar pe trei BRD-GSG, 208 mil. euro. Urmatoarele branduri in TOP 10 sunt: Petrom-86 mil euro, Sensiblu-82 mil euro, Rompetrol-72 mil. euro, Cristim-62 mil. euro, Asirom- 60 mil. euro, Altex-59 mil. euro si Domo-41 mil. euro. Selectia initiala a considerat branduri lansate si dezvoltate in Romania, indiferent de cetatenia proprietarului, in categorii adresate direct consumatorului (Business to Consumer) cunoscute si prezente la nivel national si lansate inainte de 1 ianuarie 2005. Pentru brandurile cu acoperire mixta (corporate/retail) s-a considerat doar segmentul de retail (de exemplu - banci, asigurari, petrol).