Consiliul Concurenței susține că a identificat „o serie de îngrijorări concurențiale” legate de tranzacția prin care grupul Schwarz, care operează în România rețelele de magazine Kaufland și Lidl, intenționează să preia magazinele La Cocoș, potrivit unui comunicat al instituției.

În urma analizei efectuate, autoritatea de concurență a constatat că operațiunea ridică probleme atât pe piața comerțului cu amănuntul, cât și pe piața achizițiilor de produse de consum curent, preponderent alimentare. Astfel, grupul Schwarz este prezent, prin intermediul magazinelor Kaufland și Lidl, pe toate piețele locale pe care activează sau urmează să activeze La Cocoș. Ca urmare, tranzacția ar putea conduce la consolidarea poziției entității rezultate și la reducerea opțiunilor disponibile pentru consumatori”, susține Consiliul Concurenței.

Reprezentanții instituției spun că și furnizorii ar putea fi impactați de tranzacție: „Operațiunea ar putea avea un impact negativ asupra furnizorilor, în condițiile în care în cazul unora dintre ei vânzările către La Cocoș pot ajunge până la 90% din cifra lor de afaceri.

Șeful Consiliului Concurenței susține că achiziția ar putea duce la o creștere a prețurilor.

Dorim să se păstreze modelul de business al La Cocoș, bazat pe marje reduse și prețuri mici pentru consumatori. De aceea, principala noastră îngrijorare constă în faptul că formatul și politica de prețuri scăzute ar putea fi schimbate în urma achiziției, ceea ce ar putea duce la o creștere a prețurilor, afectând consumatorii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Potrivit instituției, grupul Schwarz are posibilitatea să trimită propuneri de angajamente către autoritatea de concurență, care vor fi analizate și evaluate, ulterior.

Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Schwarz ar intenționa să preia 70% din acțiunile La Cocoș, „în scopul stabilirii compatibilității cu un mediu concurențial normal”, se mai arată în comunicatul de presă citat.

„La Cocoș a construit un model de business impresionant, cu un potențial de creștere semnificativ. Prin colaborare și schimb de know-how, putem extinde acest concept de succes într-un mod sustenabil”, a declarat Christian Groh, președintele consiliului de administrație al Schwarz Corporate Solutions, în iunie 2025.