Mai mult de jumătate dintre angajații din Statele Unite își asumă singuri costurile pentru dezvoltarea profesională, în ciuda faptului că învață constant la locul de muncă. 55% au plătit din fonduri proprii pentru cursuri de formare pe care angajatorul nu le-a acoperit, iar aproape un sfert au făcut acest lucru de mai multe ori, potrivit unui nou studiu realizat de The Harris Poll pentru University of Phoenix.

Studiul evidențiază și o lipsă de informare privind recunoașterea experienței profesionale. Deși 90% dintre angajați declară că își dezvoltă activ competențele la locul de muncă, 45% nu știu că experiența lor ar putea fi recunoscută sub formă de credite academice. În rândul celor fără studii universitare, procentul urcă la 57%.

Totodată, 43% dintre adulți cred că formarea profesională sau cursurile anterioare nu ar putea fi valorificate academic, iar 33% nu au încredere că studiile din trecut s-ar putea transfera către un nou program de formare.

Principalele obstacole

Deși mulți angajați învață continuu, 72% spun că au refuzat cel puțin o oportunitate de dezvoltare profesională, cel mai adesea din cauza costurilor (35%) sau a programului (32%). Studiul subliniază, astfel, dificultatea echilibrului între muncă, formare și viața personală, o problemă tot mai vizibilă în rândul celor care încearcă să avanseze profesional.

Posibile soluții

Specialiștii susțin că o mai bună informare și evaluare transparentă a experienței ar putea reduce atât costurile, cât și timpul necesar obținerii unei calificări.

Adulții care lucrează își dezvoltă abilitățile în fiecare zi, însă prea mulți presupun că a începe sau a reveni la școală înseamnă a o lua de la zero”, spune John Woods, director academic la University of Phoenix. „O îndrumare clară și o evaluare transparentă a experienței îi pot ajuta pe cei care lucrează să obțină diplome mai eficient, reducând atât timpul, cât și costurile.

Specialiștii propun crearea unei „culturi a mobilității creditelor”, în care instituțiile și angajatorii recunosc valoarea învățării bazate pe experiență. Cercetarea a fost realizată în Statele Unite, între 14 și 16 octombrie 2025, pe un eșantion de 2.084 de adulți cu vârsta de peste 18 ani, dintre care 1.281 erau angajați cu normă întreagă, parțială sau independenți.