Skip to main content

scuza

    • Când ar trebui să concediezi un angajat „suficient de bun”?



      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Craig, un vicepreşedinte responsabil cu stocurile la o companie producătoare de alimente ambalate şi de ambalaje pentru alimente, fusese întotdeauna un profesionist cu performanţe foarte înalte. Lucra în companie de trei ani, avea reputaţia de a aborda mereu lucrurile în mod inovator şi avea relaţii bune cu echipa lui. Şefa lui Craig, Louise, ajunsese să se bazeze pe Craig pentru expertiza lui profundă în domeniul în care lucra şi pentru experienţa lui (vorbim despre o situaţie reală în care s-au aflat cei doi, dar din motive de confidenţialitate ei nu sunt prezentaţi aici cu numele lor reale).  
    • Un pic altfel – Lecții de la fiul meu: să găsești scuze sau să găsești soluții?

      Băiatul meu are niște mici probleme de coordonare motrice, fapt pentru care nu este la fel de îndemânatic precum colegii lui. În familie, toți l-am învățat, încă de pe la doi ani, de când am început să ne înțelegem cu el, că neîndemânarea nu o poate schimba, dar o poate transforma într-un avantaj. Că va trebui să gândească mai mult decât alții și să găsească singur soluții, altele decât cele la îndemâna oricui, la probleme care pentru alții nu există. Și că asta îl va face mai puternic.

    • Tu ce scuză ai să pleci de la serviciu?

      Trezitul de dimineaţă este un calvar, mai ales în zilele ploioase. Mai ai chef de muncă atunci când vezi ce bine e în casă, sub pătură, la căldură? Hmm... Aşa credeam şi eu. Cui nu i se întâmplă să nu aibă chef de muncă pur şi simplu? Dar, pentru că serviciul este serviciu, trebuie să ai un motiv plauzibil pentru a lipsi. 

Recomandările editorilor