Skip to main content

mobilitate

    • Peste jumătate dintre angajaţi ar fi dispuşi să se relocheze: Topul oraşelor în care ar vrea să se mute

      Deși multe procese au fost automatizate și inteligența artificială rezolvă tot mai multe nevoi ale companiilor, încă există multe joburi care necesită expertiză tehnică iar personalul calificat în acest sens este tot mai greu de găsit. Un studiu realizat la nivel global și-a propus să afle care este în acest moment disponibilitatea de relocare a candidaților, respectiv ce își doresc aceștia de la o companie și de la un job.

      Rezultatele au fost comparate cu cele obținute în urma studiului realizat în 2014, pentru a înțelege ce s-a schimbat în ceea ce privește preferințele și atitudinea candidaților privind mobilitatea în muncă. 
    • Mobilitatea viitorului – o abordare integrată cu soluţii durabile la Timişoara

      Caravana mobilității, eveniment lansat de CCIFER în octombrie 2017, a ajuns anul acesta la a III-a ediție şi s-a desfăşurat la Timișoara, pe 21 februarie, cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara. Prin acest eveniment se dorește continuarea unei discuții deschise cu actorii locali pentru a propune alternative la practicile de mobilitate tradiționale și a aduce soluții care să contribuie la dezvoltarea durabilă a orașelor în care trăim. 
    • Despre cultura de a fi smart. Un interviu cu Adriana Record - director executiv al CCIFER

      Orașele inteligente sunt orașele care vor folosi soluții integrate de IT&C cu beneficii directe către municipalitate și cetățeni.
      În plus, vehiculul electric și infrastructura acestuia, carsharingul și carpoolingul, vehiculul autonom, sunt noile realități pe care utilizatorii, companiile și comunitățile trebuie să le ia în calcul încă de acum pentru a avea o strategie urbană durabilă și sustenabilă.
    • Industria 4.0 - profităm de val sau ne scufundăm?

      Chiar dacă le privim ca pe lucruri diferite, social media, mobilitatea, big data şi cloud-ul converg în ceea ce pare să fie inevitabilul viitor în care deja am păşit, Internet of Things. Toate acestea au dat naştere la ceea ce a devenit deja Industria 4.0. Omul tocmai a bătut la uşa tehnologiei, iar oportunitatea i-a şi deschis. Oportunitatea stă în transformările pe care businessurile vor trebui să le facă. Adaptabilitatea la noile trenduri este un element-cheie pentru companii, având în vedere că mulţi clienţi deja şi-au schimbat modul în care consumă anumite produse. 
    • 54,5 milioane de euro pentru programul Erasmus+ în 2015

      La nivel național, prin Erasmus+ sunt finanțate proiecte de mobilitate, proiecte de parteneriat strategic și întâlniri ale tinerilor cu responsabilii politicilor de tineret. Bugetul în România este distribuit după cum urmează: 42.341.832 de euro pentru proiecte de mobilitate, 11.916.025 de euro pentru proiecte de parteneriat strategic și 256.478 de euro pentru întâlniri ale tinerilor cu responsabilii politicilor de tineret.
    • Provocarea generaţiei Y

      S-au născut între 1981 şi 2000. Au o perspectivă cu totul diferită faţă de lume şi viaţă, comparativ cu generaţiile anterioare – „baby boomers” (1946-1964) şi generaţia X (1965-1980). Tehnologia de ultimă oră nu le pune nicio problemă, dar au nevoie de feedback constant pentru propria dezvoltare. Preţuiesc timpul liber şi viaţa personală, dar îşi construiesc mai multe opţiuni de carieră în paralel pentru că sunt interesaţi de teme foarte diverse, care să le solicite creativitatea. Ce face specială generaţia Y? Care sunt caracteristicile ei definitorii?

    • Cu CRM-ul la purtător: controlul echipei sau focus pe client

      Social Media și Mobilitatea sunt două tendințe care nu aveau cum să rateze piața soluțiilor CRM (customer relationship management). Vorbim de soluții integrate, mobile, personalizate și mult mai inteligente, capabile să urmeze echipa pe teren. Chiar dacă azi mai există companii care gestionează relația cu stakeholderii prin Excel sau pix și hârtie (companii care, de altfel, au cifre de business sănătoase), pe măsură ce piața și comportamentul consumatorului (mare amator de noi tehnologii) vor imprima nevoia pentru o profitabilitate mai mare, o optimizare a proceselor interne și o dinamică mai bună a vânzărilor, adopția noilor instrumente operaționale va crește.

    • De la X la Y...

      Noua generaţie de angajaţi tineri din companii are aşteptări total diferite pentru mediul de lucru. Un manager trebuie să înţeleagă tipologia generaţiei Y şi aşteptările ei de la un job modern. Şi, cu cât o va face mai repede, cu atât mai repede se va putea ajunge la eficienţă şi la structurarea unor organizaţii solide, stabile, în ciuda dorinţei de mobilitate şi libertate afirmată de aparent „grăbiţii” Y.

    • Cât de pragmatică este educaţia românească?

      Cât de pragmatică este educaţia românească? E o întrebare care merită un răspuns atât în context european, cât şi internaţional. Vă propun o viziune pragmatică, din perspectiva cererii şi ofertei, şi nu una pur universitară. Ne plângem de multe ori de calitatea învăţământului, ne plângem de rezultatele de la BAC, dar adevărul este că nu facem de multe ori un lucru esenţial: nu explicăm copiilor noştri de ce „dacă ai carte, ai parte”, contribuind astfel la motivaţie. Iar motivaţia e foarte importantă într-o lume în care tehnologia are un loc educativ important, dar este văzută şi ca distracţia numărul unu care te îndepărtează de teme.

    • Cafenea și sufragerie chiar la… locul de muncă

      Într-o lume interconectată şi interdependentă, tehnologia şi ritmul alert în care evoluează afacerile influenţează angajaţii să devină din ce în ce mai mobili, mai rapizi şi mai eficienţi. Ei trec constant de la munca individuală la întâlnirile cu colegii, de la sesiuni de lucru în proiect la discuţii spontane, iar activităţile din cadrul companiei nu se mai petrec într-un spaţiu limitat şi cu program fix.

    • Multinaţionalele nu îşi implementează eficient programele de mobilitate

      Mai mult de jumătate (56%) dintre executivii responsabili cu mobilitatea din companiile multinaţionale declară că echipele pe care le conduc sunt implicate doar în implementarea serviciilor de mobilitate şi nu joacă niciun rol în managementul de talente sau în definirea obiectivelor generale de business, se arată în noul studiu EY - Your Talent in Motion: Global Mobility Effectiveness Survey 2013.

    • E-Boda debutează pe piaţa românească de smartphone-uri

      Două modele lansate astăzi, o nouă categorie de produs în portofoliu şi E-Boda devine cel de-al doilea producător român de smartphone-uri. Telefoanele au fost proiectate să asigure nevoile de comunicare şi mobilitate, de conectare la busines, socializare şi divertisment şi... abia aşteaptă să fie puse la încercare!

    • Nu alunga talentele generaţiei X

      Departamentul Muncii din SUA a anunţat recent că numărul americanilor care părăsesc jobul pe care-l ocupă a început să crească. Deşi numărul lor e încă foarte scăzut, este un posibil semn al faptului că mobilitatea forţei de muncă, aflată în “nemişcare” în timpul recesiunii, a început să îşi revină. Angajatorii care s-au bazat până acum pe stagnarea economiei ca factor de retenţie a talentelor de top ar face bine să devină mai atenţi.

Recomandările editorilor