Skip to main content

mecanic de locomotiva

    • Am cunoscut o femeie acar. Restul e glasul roților de tren

      În secolul al XIX-lea, nicio femeie nu conducea locomotive, nu era controlor de bilete, acar, impiegat…Prima femeie era angajată la căile ferate engleze în 1838…
      În România, abia după 1920, femeile au început să pătrundă doar pe anumite posturi la căile ferate: telefoniste, vânzătoare de bilete în gări, funcţionare în birourile administraţiei centrale. 
    • Mecanicul de locomotivă: între pasiune și stres asumat

      Este mereu cel „responsabil” că nu ajungem la timp în vacanță și văzut ca cel care lovește cu ciocănașul în roțile vagoanelor. În realitate, este un manager al situațiilor de criză, iar singurul MBA pe care îl are este tăria de a trece peste momente care pe mulți i-ar face nu doar să renunțe, ci și să urască ziua în care și-au dorit să urmeze această meserie.

      Un redactor al revistei CARIERE a fost, timp de o zi, în pielea unui mecanic de locomotivă. El a văzut, prin ochii acestuia, cum arată pasiunea, riscul, stresul sau chiar moartea, la 160 de kilometri pe oră. 

Recomandările editorilor