
Lilia Dicu
-
Câteodată, ne gândim cu nostalgie la momentele în care aveam mai mult timp să facem ceea ce ne place, să stăm cu cei dragi sau poate să plecăm în călătorii neplănuite. Astăzi, task-urile de la birou și atribuțiile de zi cu zi ne ocupă majoritatea timpului și simțim că nu mai avem aceeași calitate a vieții.
-
Coachingul – de la tabu, la modă
Înconjuraţi de tehnologie, într-o lume în care schimbările sunt rapide, iar provocările din ce în ce mai mari, uneori simţim că avem nevoie de ajutor. Şi cel mai simplu e să cerem ajutorul unui coach de carieră. Slavă Domnului, avem destui în România, unele voci spun chiar prea mulţi. Iar dacă acum câţiva ani executivii asociau foarte puternic mersul la coach cu mersul la psiholog, pentru a vindeca sau repara ceva la ei şi se ruşinau de asta, acum acest lucru a devenit chiar o modă. Revista CARIERE a stat de vorbă cu Lilia Dicu, Master Certified Coach, despre evoluţia domeniului în România şi despre cele mai noi tendinţe în coaching. -
Adevărurile incomode – cum acceptăm ceea ce ni se pare inacceptabil?
Uneori, viața poate să semene cu un șir de curse, de-a lungul cărora învățăm să privim în față lucruri și adevăruri incomode despre noi. Lecțiile pe care le primim în fiecare zi ne arată că realitatea exterioară este, de fapt, suma percepțiilor noastre. În spatele a ceea ce vedem, se află, de multe ori, judecăți binare de tipul ,,e bine/ nu e bine”, ,,se cade/ nu se cade”. Ce facem, așadar, cu lucrurile pe care le aflăm despre noi și cu care ne este dificil să ne confruntăm, pentru că lovesc în paravanul percepțiilor noastre obișnuite? Cum putem să le acceptăm și la ce ne servesc ele?
-
Învățarea continuă în business
„Tomorrow's illiterate will not be the man who can't read; he will be the man who has not learned how to learn.” (Alvin Toffler).
Lucrurile se aplică, în mare măsură, și în business-urile de astăzi și, mai ales, în cele de mâine. Abilitatea de a învăța continuu este strâns legată de creativitate și inovație în business, iar acestea din urmă propulsează organizațiile și dau valoare adăugată lucrurilor pe care le creează ele.
-
Ce nu spunem atunci când vorbim?
Teama că nu suntem suficient de buni poate deveni soră cu claustrofobia în interacțiunile noastre. Fie că vorbim despre mediul de business, fie că vorbim despre viețile personale, ni se întâmplă uneori să nu spunem exact ceea ce gândim, simțim sau ne dorim.
-
Ne e frică să ne asumăm faptul că am greşit? - Video
Dacă vrem să avem o carieră de top sau dacă optăm să renunţăm la slujbă pentru a sta acasă ...oricare dintre aceste decizii este corectă atâta timp cât asta ne dorim. Am aflat acest aspect din ultima ediţie a Jurnal de Leadership – 10 decembrie, emisiunea care te aduce cu un pas mai aproape de succes realizată de Marius Dobre şi Mirabela Stoica, jurnalişti ai revistei Cariere.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...