
Cum să găseşti şi să amplifici sursele de creativitate din compania ta
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
În anul 2010, IBM a făcut, în rândul a 1.500 de CEO, un sondaj de opinie în urma căruia a aflat că abilitatea de management cea mai valoroasă nu mai era priceperea în desfăşurarea operaţiunilor sau a activităţilor de marketing, ci creativitatea. De atunci, BCG (Boston Consulting Group), Accenture şi alte mari firme de consultanţă au confirmat această mare schimbare produsă la nivel global în privinţa ierarhiei valorice a abilităţilor. Şi totuşi, doar 9% dintre toate corporaţiile publice şi private din SUA îşi inovează produsele sau serviciile, conform Raportului anual privind cercetarea & dezvoltarea şi inovaţia în business publicat în anii 2010 şi 2011 de către National Science Foundation. Cei aflaţi în poziţia de CEO spun că creativitatea ar fi o abilitate de leadership esenţială dar, din câte se pare, puţini au această abilitate.