empatia
-
Inteligența emoțională se referă la modul în care ne gestionăm pe noi înșine și relațiile cu ceilalți. Un coeficient de inteligență mai mare de 120 și succesul în carieră nu spun nimic despre calitatea relațiilor -
Empatia, indispensabilă într-o cultură organizațională de succes. La ce ajută
Empatia este un atribut uman apreciat, dar și o valoare strategică esențială pentru dezvoltarea unor organizații sustenabile și sănătoase. Ceea ce altădată putea fi considerat „soft” sau opțional în leadership, astăzi reprezintă un diferențiator major -
Empatia în echipă: între beneficiu și vulnerabilitate
Empatia a început să fie percepută tot mai des ca un ingredient esențial în construcția unor echipe solide și performante. Însă, departe de reprezentarea unui simplu concept aspirational, empatia în mediul profesional ridică dileme importante -
Un atribut esențial în configurarea inteligenței emoționale. Despre empatie, mai pe românește
În toamna anului 2016 era dat publicității un studiu al unor universități americane despre empatie. România se afla pe locul 54 din 63 de țări aflate în clasamentul realizat în cadrul acestei cercetări de piață. -
De ce este România corijentă la empatie?
Vă mai amintiți povestea cu cerșetorul român lăsat să stea în casă de Crăciun de o familie de norvegieni care plecau în vacanță? Câți dintre noi am face asta? În toamnă a fost dat publicității un studiu al unor universități americane despre empatia oamenilor iar România se află pe locul 54 din 63 de țări aflate în clasament. Curios este că pe ultimele locuri în clasamentul empatiei oamenilor sunt cetățenii Europei de Est a căror istorie a fost marcată de dictatură. Cum definim empatia și care sunt modalitățile de exprimare a empatiei? Ne naștem empatici sau empatia se educă? De ce este România corijentă la empatie? Sunt câteva teme pe care ne-am propus să le abordăm de Ziua Națională a României. -
Cele trei elemente esenţiale ale comunicării eficiente, indicate de Aristotel
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
În cei aproape 20 de ani de când lucrez în domeniul dezvoltării organizaţionale, nu am auzit pe nimeni să spună despre vreun lider că ar comunica prea mult sau prea bine. Dimpotrivă, sugestia de îmbunătăţire cea mai comună pe care am văzut-o că este oferită în miile de evaluări la 360 de grade pe care le-am trecut în revistă în decursul anilor a fost că ar fi mai bine dacă persoana evaluată ar învăţa să comunice mai eficient.
-
Testati-va forta in leadership
In cartea sa "Manualul Inteligentei Emotionale", Adele B. Lynn propune mai putina teoretizare si mai multe aplicatii practice de dezvoltare individuala, furnizand solutii pentru promovarea inteligentei emotionale la locul de munca. In partea introductiva a cartii, Lynn defineste un prim set de talente necesare unui lider: autocunoastere si control, empatie, sociabilitate, influenta personala, viziune.
Recomandările editorilor
-
Industria outsourcingului în era automatizării: 90% din activitățile de back-office pot fi digitalizate - STUDIU
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq. -
Generația Z simte presiunea incertitudinii: cum afectează anxietatea financiară viața tinerilor
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile. -
Care este principala provocare a antreprenorilor români | SONDAJ
Găsirea clienților reprezintă principala provocare pentru mai mult de jumătate dintre antreprenorii români, arată un sondaj recent realizat de aSpace -
Va ajunge starea de sănătate a angajaților un nou indicator de business?
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.