Skip to main content

distributie

    • Cum e să fii manager în Ucraina

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Majoritatea oamenilor din lume consideră că efectele conflictului din Ucraina – marcat de luptele armate ce au loc în estul ţării între armata ucraineană şi separatiştii pro-ruşi susţinuţi de Moscova – reprezintă o catastrofă geopolitică şi umanitară. În fosta mea poziţie, de Managing Director al companiei Philip Morris din Ucraina, unde am lucrat din ianuarie 2012 şi până în februarie 2015, am fost forţat să văd situaţia drept o criză care ne punea în pericol oamenii, operaţiunile şi profitul. Atunci când protestele paşnice s-au transformat în ciocniri violente, iar confruntările şi luptele armate au devorat întreaga naţiune ucraineană, în compania noastră „a picat” orice regulă după care se desfăşurau în mod normal, până atunci, operaţiunile de afaceri. Fluxurile noastre de aprovizionare şi distribuţie au fost întârziate sau întrerupte; am pierdut teritorii de piaţă din cauza războiului şi a anexării de către Rusia a teritoriului aferent regiunii din peninsula Crimeea; am fost nevoiţi să gestionăm impactul mobilizării militare a unora dintre angajaţii noştri şi a trebuit să-i relocăm sau să-i redistribuim în alte puncte de lucru pe aproape 100 de angajaţi, împreună cu familiile lor. 
    • Forumul Nike demonstrează atât promisiunile, cât şi pericolele creării unei comunităţi de utilizatori

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      De Anul Nou, printr-un tweet, a fost anunţată lansarea Forumului Comunităţii Nike. Dacă nu ai remarcat, ai toate scuzele. Astăzi, mesajele promoţionale pentru forum nu mai există, fiindcă au fost scoase din bara de navigaţie de pe site-ul Nike, iar numărul conversaţiilor despre forum purtate pe site-urile de socializare este aproape de zero. Şi totuşi, Nike Community Forum este una dintre cele mai mari oportunităţi ale Nike – un mod de a-i aduce pe site-ul companiei pe utilizatorii săi de servicii şi mesaje furnizate pe telefonul mobil „Nike+”, precum şi de a crea un „ecosistem” de atleţi care să fie cu adevărat activi şi implicaţi în discuţii.

    • În zona premium nimic nu este întâmplător

      „Temperamentul latin ne ajută”, crede Country Managerul Dior în România. În ţările latine este un interes mai mare pentru înfrumuseţare, iar industria cosmeticelor a profitat din plin de creşerea veniturilor în aceste ţări. NU doar producătorii de lux au crescut, ci şi mass market-ul şi saloanele de cosmetică. Cu toate astea, România mai are de recuperat dacă ar fi să o comparăm cu celelalte state de calibrul ei, aflându-ne la mai puţin de un sfert faţă de consumul mediu al acestora. 

    • Cum a devenit un constructor de piane crescător de porci

      Are 37 de ani şi a intrat în lumea afacerilor cu câteva mii de euro, combinând două lucruri total diferite – distribuţia de piane şi creşterea porcilor. În 2011 , businessul său a generat încasări de aproape 2.800.000 lei, iar de-a lungul carierei i-au trecut prin mână peste 500 de instrumente cu clape. Aceasta este partitura de succes a fermierului-meşteşugar de piane.

Recomandările editorilor