Skip to main content

competitiv

    • Graniţele din jurul industriei tale sunt pe cale să se schimbe

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      “Internetul Lucrurilor” are puterea de a schimba operaţiunile în profunzime – aceasta este tema pe care s-au concentrat multe din articolele despre această reţea aflată în creştere rapidă, pentru care se foloseşte deja acronimul IoT, de la “Internet of Things”, expresie ce desemnează reţeaua de lucruri fizice care au încorporată o tehnologie ce le permite să interacţioneze cu stările interne sau cu mediul şi datorită căreia pot fi accesate prin Internet. Dar, în timp ce IoT “decolează”, companiile ar trebui să se pregătească, de asemenea, pentru nişte transformări profunde în strategiile lor menite să le asigure un avantaj competitiv. IoT va schimba categoria de produs sau de serviciu în care concurezi, produsele şi serviciile pe care le vinzi, modul în care le comercializezi şi le promovezi şi chiar genul de cunoştinţe, abilităţi şi talente pe care le deţin angajaţii pe care îi atragi. Aceste trei mini-studii de caz îţi vor arăta cât de profunde vor fi, cu adevărat, aceste schimbări.
    • „Victimele” leadership-ului autocrat

      Puţin anacronic, leadership-ul autocrat este potrivit mai degrabă sectoarelor de activitate tip armată, construcţii sau energie nucleară. Acolo unde e nevoie de stricteţe şi de regula „şeful e şef şi subalternul, subaltern!”. Provocarea? Odată ce ieşi din această „matrice” este dificil să performezi creativ şi competitiv şi... eşti mai greu de reangajat. 

Recomandările editorilor