Skip to main content

Andy Szekely

    • 7 lecții de leadership de la 7 lideri, culese de Andy Szekely

      În fiecare zi ne întrebăm ce trebuie să facem să fim cei mai buni, să devenim lideri între semenii noștri. Ei bine, un lucru bun de făcut este să acumulezi informație despre succesul altora, despre parcursul profesional și personal al oamenilor care au avut sau au succes. Andy Szekely a sintetizat câteva lecții de leadership de la șapte mai lideri ai lumii.
    • A.N.I.M.A.R.E.A. audientei in prezentari (II)

      ANIMAREA audientei este procesul prin care, in primele zece minute ale unei prezentari, poti capta atentia publicului si poti construi o relatie de incredere cu acesta.
      A.N.I.M.A.R.E.A. audientei are urmatorul avantaj major: ofera o structura usor de urmarit pentru orice vorbitor - oricare ar fi continutul prezentarii, iar pasii animarii sunt aceiasi. In cazul in care, din cauza stresului, pierzi sirul ideilor, ai la dispozitie o structura logica la care sa te intorci.

    • A.N.I.M.A.R.E.A. audientei in prezentari (I)

      Daca ai fost macar o data in situatia de a face o prezentare de vanzari sau de a tine un discurs, atunci probabil ca stii cat de importante sunt primele zece minute. In acest interval de timp iti poti crea sau distruge reputatia. Motivul? Studiile arata ca impresia initiala pe care o creezi in deschiderea prezentarii este esentiala pentru acceptarea si credibilitatea ta ca vorbitor.

    • Puterea brandului personal virtual (II) - RETELELE SOCIALE

      Pe vremea comunismului, se spunea despre acronimul PCR (Partidul Comunist Roman) ca inseamna Pile, Cunostinte si Relatii. Au trecut aproape 20 de ani de atunci. Astazi, cele trei cuvinte sunt sinonime cu ideea de "trafic de influenta". De fapt, ne aflam in situatia aproape comica in care confundam ideea de lucru in retea, networking-ul si lobby-ul, cu infractiunea si contraventia. Care sunt diferentele?

    • Managementul reputatiei

      "Daca sunt suficient de bun, ma vor cauta clientii pe mine!" Asa sa fie oare?
      Exista un set de motive intemeiate pentru care sa te gandesti la reputatia ta si, implicit, la brandul personal, in mod strategic. Articolul de fata iti ofera un raspuns la intrebarea: Care este cea mai potrivita atitudine cu care sa abordez ideea de brand personal?

    • Puterea brandului personal virtual (I) - AS-UL DIN MANECA LA ANGAJARE

      Sa presupunem ca o companie de recrutare te contacteaza pentru ca ti s-a dus vestea ca ai competente la nivel de expert si iti ofera un loc de munca extraordinar de bun. Acesta este scenariul optimist! Scenariul mai putin optimist? Iti doresti sa te caute o firma de recrutare cu o oferta foarte buna, stii ca meriti asta, dar inca nu ai primit nici un telefon... Ce-ai putea sa faci ca sa iti maresti sansele de a "atrage atentia" intr-un interval de timp rezonabil?

    • Liderul ALPHA si influentarea cu integritate

      Toata lumea a auzit de masculul Alpha. Masculul Alpha reprezinta cateva idei clare: lider al grupului (echipei), putere, asertivitate. Mai putina lume stie ca exista si conceptul de femela Alpha, inteles prin idei ca: lider al comunitatii, model de urmat, autoritate. Ce s-ar intampla daca cele doua concepte, combinate, ar fi utilizate pentru a explica rolul de leadership, impreuna cu abilitatea fundamentala care ii corespunde: influentarea cu integritate? Articolul de fata raspunde la aceasta provocare.

    • Metalimbajul - Cuvinte care vand, cuvinte care... recruteaza (II)

      "Esti dinamic si entuziast?"Asa incepe unul dintre numeroasele anunturi pentru angajare dintr-un ziar romanesc. Ce se ascunde in spatele acestor cuvinte? Ce tip de oameni vor fi atrasi de anunt? Ce tip de oameni nu vor citi mai departe de titlu si care sunt cei care nici macar nu il vor vedea?
      Acestea sunt doar trei dintre intrebarile la care raspunde articolul de fata.

    • Metalimbajul - Cuvinte care vand, cuvinte care... recruteaza

      Imagineaza-ti pentru o clipa ca te afli intr-o lume in care ai timp sa analizezi cuvant cu cuvant tot ceea ce oamenii din jur iti spun. Cuvant cu cuvant. Fiecare nuanta, fiecare conotatie, pusa sub lupa pentru a intelege sensul din spatele continutului. Acesta este rolul metalimbajului. Simplu spus, metalimbajul este semnificatia care poate fi inteleasa dincolo de cuvinte.

    • Un prieten mai darnic decat Mos Craciun

      Se apropie sarbatorile de iarna, prilej pentru multi sa isi faca un bilant pe anul curent si un plan de bataie pentru anul viitor. Acest articol nu se refera la un astfel de plan de bataie. Planurile nu sunt greu de facut. Mai curand, vei putea citi despre o metoda simpla si foarte eficienta sa iti maresti motivatia de a pune in practica ceea ce iti propui.

    • Piramida succesului in comunicare

      Daca te preocupa lucrul cu oamenii, probabil ti-ar placea sa cunosti o metoda prin care sa iti cresti substantial performanta in comunicare? Acest articol are ca scop oferirea unei cai simple si eficiente pentru cresterea succesului tau in relatiile cu cei din jur.

    • Cele sase intrebari jurnalistice si vanzatorii de idei

      In urma cu cinci ani am avut privilegiul sa lucrez in presa in mai multe ipostaze (editor la un ziar, director la o companie de distributie a presei, economist la o televiziune). Experienta mea de atunci, cuplata cu interesul pentru comunicarea cu impact, m-a determinat sa compar cele doua elemente: abordarea jurnalistica si tehnicile de influentare.

    • Charisma - arta de a fi tu insuti

      Charisma este un cuvant frumos si alunecos! Cand il auzim, stim ca e "de bine", dar nu stim cu exactitate la ce se refera interlocutorul. Cum poti defini simplu si practic acest termen pentru a-l folosi cu eficienta? Daca nu ai suficienta charisma, poti sa ti-o dezvolti? Cum?

    • 5 intrebari-cheie pentru influentarea cu integritate

      Exista o multime de metode pentru a face pasul de la un acord de principiu la finalizarea unei afaceri, a unei vanzari, la semnarea unui contract sau acceptarea unei solicitari oarecare. Le intalnim in diverse ocazii si sub diverse titulaturi: pasii vanzarii, mecanism de negociere, tactici de persuasiune etc. In acest articol voi arata ce poti sa faci inainte de a intra in procesul propriu-zis de comunicare - inainte de a te intalni cu interlocutorul.

    • Exprima-te CROCANT (II)

      In articolul anterior, am inceput descrierea stilului de exprimare CROCANT, cu elementele C, R si O (Clar, Riguros si Obiectiv). Voi continua acum cu celelalte patru elemente: C, A, N si T (Complet, Aplicabil, Nou si Temporal). Ele se refera la doua nevoi psihologice fundamentale pe care le avem atunci cand comunicam sau cand invatam ceva: nevoia de certitudine si nevoia de incertitudine.

Recomandările editorilor