Orice început de afacere este o provocare din punct de vedere financiar. Chit că vei începe un business din propriile tale resurse, vei avea un investitor sau vei obține un împrumut la bancă, este foarte important să ai o strategie clară privind modul în care îți menții cheltuielile în primul an de activitate. Este necesar să ai un plan clar de afaceri și o execuție bugetară bine structurată pentru a te putea menține pe linia de plutire și să nu îți asumi niciodată lucruri pe care nu le poți menține pe termen mediu și lung. Potrivit unui studiu realizat de CB Insights în anul 2018, nu mai puțin de 29% dintre firmele nou înființate își declară falimentul rapid din cauza lipsei de capital în urma dezvoltării haotice și neplanificate. Dacă încerci să intri în lumea antreprenoriatului, atunci sunt câteva lucruri importante de care trebuie să ții cont neapărat.
4 trucuri să reduci din cheltuielile firmei, atunci când ești la început de drum:
Externalizează serviciile
Indiferent dacă sediul firmei se află într-un apartament sau într-un spațiu de birouri închiriat, vei avea nevoie de anumite servicii pentru ca business-ul tău să funcționeze normal. Ne referim aici la servicii de curățenie, de pază, servicii de mentenanță tehnică și chiar despre servicii de transport pentru angajați în scopuri profesionale. Toate acestea pot fi rezolvate de cele mai multe ori fără să încarci organigrama companiei cu angajați suplimentari, fapt care îți va sufoca de multe ori bugetul de salarii. Una dintre cele mai accesibile soluții este externalizarea serviciilor de acest fel, strategie care te va ajuta să limitezi costurile doar la strictul necesar.
Investește inteligent
O bună parte din bugetul inițial se va duce la începutul unui business pe logistică. Vorbim despre amenajarea spațiilor de lucru și birotică, detalii care la prima vedere nu par o provocare, însă se pot dovedi extrem de costisitoare pe parcurs. Poți limita cheltuielile la început de drum achiziționând laptopuri second hand și mergând pe produse software gratuite, cel puțin până când firma începe să producă un venit minim care garantează că activitatea se poate justifica o perioadă de timp.
Digitalizează
Digitalizarea este extrem de importantă într-un business. Aceasta folosește cele mai noi tehnologii pentru a automatiza multe din procesele firmei tale și reduce costurile prin eliminarea necesității de a avea un angajat pentru anumite probleme. Foarte multe companii mari plătesc sume uriașe pentru a trece prin procesul de digitalizare internă și în relațiile cu publicul, iar acest lucru se întâmplă din două motive. În primul rând, fiind vorba despre firme cu mulți angajați, procesul intern este mult mai amplu, iar în al doilea rând marea majoritate a companiilor care au deja mulți ani de vechime în piață sunt adaptate perioadei în care ele s-au lansat. Cum în cazul tău este vorba despre o firmă tânără, poți evita costurile sufocante prin care o firmă mare este obligată să treacă investind încă de la început în digitalizarea firmei tale.
Promovează-te online
Bugetul de marketing al unei firme tinere va fi mereu unul destul de redus. Poți apela la companii de marketing specializate și cu experiență în domeniul tău de activitate pentru soluții de promovare. În lipsa unor fonduri mari poți profita de extinderea rețelelor de socializare pentru o promovare puternică în on-line, în continuare mult mai eficientă din punct de vedere al costurilor, spre deosebire de promovarea prin panouri publicitare stradale.Sursă foto: Shutterstock / Copyright: LDprod
Compania Holcim anunță că proiectul CCS Holcim România – Carbon Hub CPT01 a fost selectat pentru finanțare de către Fondul de Inovare al Uniunii Europene.
E mijlocul săptămânii și lista de sarcini nu s-a micșorat, ci s-a extins. Proiectele urgente s-au înmulțit, termenele s-au apropiat, iar calendarul arată mai plin decât la începutul săptămânii. În teorie, totul e sub control.
Black Friday rămâne unul dintre cele mai așteptate evenimente comerciale din România, cu o notorietate de peste 90%, arată studiul realizat de Kantar România în perioada premergătoare ediției 2025.
Dashboard-urile de raportare au devenit un reflex în aproape orice companie. Toată lumea vrea „vizibilitate”, „claritate” și „date în timp real”. Și nu e un lucru rău. Problema apare când acestea devin tot mai aglomerate.
Consiliul de Administrație al NEPI Rockcastle a anunțat finalizarea procesului de succesiune pentru funcția de CEO și numirea lui Marek Noetzel în această poziție, de la 1 aprilie 2026.
Grupul Sika, lider global în domeniul soluțiilor chimice pentru construcții, a anunțat numirea Cameliei Ene în funcția de General Manager Sika România & Adeplast, începând cu luna noiembrie 2025.