*Image by StockSnap from Pixabay
Învățarea în organizații a trecut prin transformări profunde de la începutul pandemiei. Liderii de Learning & Development au fost provocați să regândească experiențele de învățare și să testeze și reitereze într-un ritm accelerat noi moduri de a învăța. Deși timpul alocat pentru învățare s-a redus, a crescut nevoia de a dobândi abilități relevante pentru contextul tot mai schimbător în care am lucrat în ultimul an. Pe acest fond, a devenit esențial ca experiențele de învățare să fie cât mai eficiente și mai relevante pentru organizație. Durata unei sesiuni a fost și ea un factor important, vechile training-uri de 8 ore au devenit imposibil de livrat, iar atenția în online s-a redus tot mai mult. Pe lista de priorități din organizații, pe lângă multe alte sarcini urgente, învățarea poate fi cu ușurință lăsată la final. Dacă ar fi să ne gândim la activitățile cele mai captivante din mediul virtual, e posibil să ajungem la același gând: jocurile. Potrivit platformei Steam, în 2020 s-au petrecut 31.3 miliarde de ore jucând jocuri, cu 50% mai mult decât în anul precedent. Indiferent ce părere avem despre jocuri, un lucru este clar: sunt experiențe imersive și antrenante. Când ne jucăm, avem un obiectiv clar de îndeplinit, facem alegeri și experimentăm consecințele acelor alegeri. În cazul jocurilor video, nivelul de dificultate se adaptează la cel al jucătorului, astfel încât acesta este permanent provocat să își perfecționeze abilitățile și să își cultive reziliența. În cartea ei “Reality is Broken”, Jane McGonigal spune “Nimănui nu-i place să eșueze. Cum de jucătorii pot petrece 80% din timp eșuând și să iubească ceea ce fac în același timp?”. Jocurile sunt o simulare în care ești perfect în siguranță să eșuezi și pot fi astfel folosite pentru antrenarea de abilități. Consecințele costisitoare din viața reală sunt evitate câtă vreme ne antrenăm și învățăm într-un joc. Cum am putea folosi aceste avantaje ale jocurilor astfel încât să creăm experiențe de învățare mai imersive pentru organizațiile noastre? Gamification înseamnă aplicarea elementelor din jocuri în cadrul proceselor de business pentru îmbunătățirea metricilor si a kpi-urilor. Învățarea prin joc poate fi o alternativă validă în contextul transformărilor organizaționale din pandemie. Instrumentele digitale care folosesc învățarea pe bază de joacă pot să adreseze provocări precum:- Eficientizarea învățării
- Dinamism
- Învățare activă
- Modelare comportamentală
Alex Poe este co-fondator Playlearn, unde timp de 4 ani a transformat procese de HR și L&D în jocuri interactive de învățare. În prezent, Playlearn tocmai a lansat Chambr, o platformă digitală de învățare prin joc pentru zona de HR din companii.