Poate sunt lucruri pe care angajații nu vor să le comunice din frică. Poate că nu au încredere în șeful lor să le rezolve problemele. Oricare ar fi explicația, uneori tăcerea nu este de aur și nici nu prevestește ceva bun. Mai jos, câteva lucruri pe care, din funcția de conducere, nu o sa le auzi prea des de la subalternii tăi.
1. Îmi caut un nou job
Nu ar trebui să fie o surpriză atunci când un angajat îți pune pe masă un preaviz și-ți spune că își dă demisia, dar, de cele mai multe ori... este. Odată ce ai aflat despre o iminentă demisie, s-ar putea să fie prea târziu să faci o contra-ofertă. De aceea, ar trebuie să ai grijă ca micile neplăceri sau neajunsuri să nu se transforme în mari probleme care se pot termina cu o demisie.
2. Nu sunt atât de ocupat și aș putea munci mai mult
În general, angajații nu o să îți spună că au prea mult timp liber doar dacă știu cu siguranță că există bonusuri salariale la sfârșitul lunii. E treaba ta de manager să verifici ca fiecare angajat să aibă lucruri interesante de făcut. Treaba lor este în fapt chiar treaba ta.
3. Chiar nu mă pricep să fac ACEST lucru
Oricine are și puncte slabe, nu doar atuuri, dar nu oricine are și curajul să-și recunoască slăbiciunile. E normal până la un punct: nimeni nu vrea să fie arătat cu degetul de către colegi. Ce poți face tu din postura de manager? Oferă-le colegilor tăi un feedback coerent și imediat. Nu în ultimul rând, trebuie să-i ajuți cu sfaturi credibile astfel încât ei să-și cucerească propriile limitări profesionale.
4. Îți manifești explicit favoritismele
Ești prieten cu colegii de muncă? Ieși cu câțiva dintre ei mai des prin oraș? S-ar putea să ai o problemă în cadrul organizației și nici să nu-ți dai seama. Te-ai gândit ce gândesc ceilalți din firmă? O percepție negativă la nivelul întregii organizații este o problemă care îți poate cauza multe neplăceri așa că, înainte să legi prietenii doar cu unii dintre subalterni, ai face bine să analizezi toate opțiunile.
5. Nu ai nicio idee despre ce se întâmplă
Chiar dacă anagajații tind să respingă genul de șef care micromanageruiește totul, se așteaptă totuși ca el să înțeleagă munca fiecăruia în parte. Altfel cum ar putea să aprecieze la justa valoare ceea ce face fiecare? Un bun manager știe aceste lucruri și nu trăiește într-un glob de sticlă.
6. Nu știi atunci când subalternii te păcălesc
Unul dintre cele mai frustrante lucruri pentru un angajat este să vadă cum alți colegi, mai leneși, reușesc să îi păcălească pe cei de la conducere. Frustările care apar în urma unor astfel de întâmplări pot crea adevărate falii în cadrul firmei. Concluzia? Un șef informat are doar de câștigat.
7. Chiar nu te prea plac
Dintr-un motiv sau altul, pentru manageri este foarte important nu să fie respectați de colegi, ci iubiți de-a dreptul. În loc să caute respectul, ei vor să fie plăcuți, iar în loc să fie apreciați pentru aptitudinile lor manageriale, ei vor să fie considerați simpatici din punct de vedere uman.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.