© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Studiile facute in domeniul utilizarii si prelucrarii de catre firme a informatiilor de care dispun arata ca firmele care folosesc procesele decizionale bazate pe date, procesele analitice predictive si bazele de date masive supranumite „Big Data”- pe care le proceseaza prin metode avansate si folosesc astfel la maximum potentialul informatiilor pe care le detin - obtin niste castiguri mai mari din investitii decat firmele care nu aplica aceste procese si instrumente. Din aceasta cauza, cele mai ambitioase companii sunt implicate intr-un fel de „cursa a inarmarii” prin care urmaresc sa obtina si mai multe date decat au, atat de la clienti, cat si de la propriii lor angajati. Dar culegerea informatiilor de la angajati poate fi o chestiune foarte delicata si problematica. Deci cum ar trebui sa colecteze companiile niste date valoroase despre modul in care este utilizat timpul de lucru, despre activitatile si relatiile de la serviciu, dar respectand acelasi timp „granitele” angajatilor si acele informatii referitoare la angajati care sunt considerate a avea un caracter personal?