
Limbajul non-verbal in hartuirea sexuala
Subiect dificil de abordat, mult discutat in aceasta era a contradictiilor, a libertatilor individuale, locale si a feminismului, hartuirea sexuala este un fenomen prezent in special la locul de munca.
Subiect dificil de abordat, mult discutat in aceasta era a contradictiilor, a libertatilor individuale, locale si a feminismului, hartuirea sexuala este un fenomen prezent in special la locul de munca.
Tonul face muzica. Plecand de la observatii cat se poate de empirice legate de modul in care urechea noastra percepe anumite sunete, combinatii de sunete sau ritmuri, in teoria muzicala exista un sistem foarte clar de reguli.
Fie ca vrei sa fii un bun intreprinzator, un simplu angajat dedicat sau o persoana care isi doreste o viata mai frumoasa si mai vesela, a-ti dezvolta creativitatea poate fi o sarcina la indemana oricui. Daca stii cateva reguli de baza si daca perseverezi.
Probabil ca aproape oricine, atunci cand se gandeste la vorbitul in fata unui auditoriu, are o strangere de inima si considera aceasta experienta ca fiind stresanta.
Teoretic vorbind, oricine poate confirma importanta pe care o are capitalul uman in orice activitate economica. In toate manualele de management se pune accentul pe acest tip de capital care este, de fapt, cel mai greu de cuantificat si de construit. Si cel mai adesea ignorat in practica.
Primul lucru la care m-am gandit cand a venit vorba de confidentialitate a fost salariul. Probabil ca nu sunt singura... Apoi m-am gandit sa vad ce spune internetul, am dat o cautare pe www.google.com. Primele 4-5 pagini de rezultate pe care m-am uitat fac trimitere la site-urile diferitelor firme, celebre sau nu, la capitolul de "Termeni si conditii de utilizare. Reguli de confidentialitate". Iata, asadar, si o alta perspectiva.
Aceasta pentru ca suntem dependenti in mare masura de mesajele electronice si de avantajele imense pe care ni le aduc.
Decembrie este o luna incarcata nu numai pentru ca se termina anul si cumva, undeva, exista un mecanism care ne atentioneaza sa nu ne prinda anul cel nou cu probleme nerezolvate, ci si pentru ca e o perioada plina de semnificatii, prin excelenta de relationare, de apropiere, cel putin prin gand, de persoanele cunoscute si de cele dragi. Am putea, de fapt, sa consideram luna decembrie ca pe o luna a comunicarii.
Zvonuri legate de cresterea salariilor sau prime, noutati despre cine a mai fost dat afara sau cine a mai fost avansat, cupluri de taina sau povesti de despartire, acest gen de informatii circula, vrem-nu vrem, in paralel cu cele oficiale, poate chiar mai intens si poate ca le asteptam cu mai multa nerabdare si curiozitate.
Sedintele fac parte din viata noastra de zi cu zi, fie ca vrem sau nu. Sedinta este o modalitate de comunicare cu colegii nostri, de a ne impartasi ideile sau nemultumirile sau de a stabili un plan de actiune. Insa poate ca ne gandim mai putin la modul in care se comunica intr-o sedinta, mod ce reflecta foarte bine relatiile existente in grup.
In Grecia antica, marii oratori isi construiau discursul plecand de la trei elemente: ethos (legat de caracterul vorbitorului, de credibilitatea sa), pathos (sau capacitatea de a rezona pe plan emotional cu auditoriul, de a empatiza) si logos (un discurs ce se supune principiilor logice). Oratorii erau convinsi ca, pentru a convinge si a influenta prin discurs, toate cele trei elemente trebuie combinate intr-o proportie adecvata.
Comunicarea transculturala este un aspect deloc de neglijat in contextul actual al globalizarii. Ne putem intalni cu oameni apartinand unor culturi dintre cele mai diferite pe strada, la locul de munca, la un interviu, la o receptie sau la o negociere. A intelege interlocutorul este esential in orice proces de comunicare, de aceea a-i cunoaste bagajul cultural este o necesitate pentru o comunicare eficienta.
De multe ori auzim expresii de genul "au o problema de comunicare" sau "nu comunica", atat in viata de zi cu zi, cat si la locul de munca. Ne afecteaza la fel de mult, si intr-un caz, si in celalalt, pentru ca e vorba de sot, de prieten, de coleg, de sef. Implicatiile lipsei de comunicare sau ale unei comunicari defectuoase sunt profunde, pe termen lung, si uneori, din pacate, iremediabile.
Ceea ce trebuie sa stie oricine se prezinta la un interviu este ca dialogul dintre doua persoane nu se desfasoara doar la nivel verbal, ci in egala masura si la nivel nonverbal. Limbajul corpului este la fel de complex ca si cel verbal, fiind structurat pe zone anatomice si avandu-si propria gramatica, fiind un mijloc de comunicare bogat in informatii, nuantat si sensibil.