
Vrei să începi o conversaţie cu angajaţii tăi? Cât de apropiaţi sunteţi de fapt?
© 2012 Harvard Business School Publishing Corp.
Cauza care se află la rădăcina disfuncţiilor dintr-o organizaţie este, adesea, distanţa dintre liderii care comunică de-sus-în-jos şi angajaţi, care încep să simtă că între ei şi lideri apare şi creşte o senzaţie din ce în ce mai puternică de înstrăinare. Cu cât e mai mare distanţa dintre ei, cu atât e mai greu ca informaţiile esenţiale şi ideile-cheie să circule prin organizaţie. Distanţa aceasta poate creşte până devine o prăpastie: pe măsură ce liderii pierd contactul cu angajaţii lor, îşi pierd şi abilitatea de a menţine acel gen de proces de feedback care asigură eficienţa într-o organizaţie. Ei nici nu vorbesc cu adevărat cu angajaţii lor, nici nu aud ceea ce au de spus angajaţii.