Plangerile angajatilor exista si nu pot fi ignorate. Mai mult, nesolutionarea acestora poate afecta performantele companiei. Desi managerii sunt dispusi sa discute cu angajatii, foarte putini dintre ei adopta o atitudine potrivita in astfel de situatii. Multi dintre ei uita ca o discutie menita sa raspunda plangerilor venite din partea angajatilor nu trebuie niciodata amanata. De asemenea, acestia uita ca, in timpul unei asemenea discutii, ar trebui:

  • sa lase impresia ca au intotdeauna timp pentru a asculta plangerile angajatilor;
  • sa nu promita angajatilor ca plangerile lor vor ramane confidentiale; acest lucru nu este posibil, nemultumirile lor trebuie cunoscute de toate departamentele superioare si de board-ul companiei;
  • sa nu-i intrerupa pe acestia in timp ce vorbesc;
  • sa noteze toate nemultumirile acestora in timpul discutiei;
  • sa nu raspunda imediat la intrebarile acestora, sa analizeze solicitarile si sa caute solutia cea mai potrivita;
  • sa nu promita angajatilor o rezolvare imediata, ci sa-i faca sa inteleaga ca au nevoie de timp pentru a investiga problema;
  • sa nu dea sfaturi angajatului;
  • sa consulte consiliul de conducere si sa gaseasca impreuna solutia satisfacatoare pentru a-i multumi pe angajati.