Imaginea este prima carte de vizita a unei persoane. Cand facem cunostinta cu cineva suntem evaluati dupa imbracaminte, machiaj, igiena personala, gesturi, postura, atitudine, abia apoi vorbim, ne prezentam. In comunicare, 7% reprezinta cuvintele, 28% - limbajul paraverbal si 55% - limbajul nonverbal. Prima impresie are o importanta capitala, a doua sansa nu mai poate exista.
Oricine poate fi consiliat in construirea imaginii, desi majoritatea celor care apeleaza la consultantii de imagine sunt vedetele din media si showbiz. Facand o paranteza, imaginea vehiculata de acestia este specifica domeniului lor de activitate si cei care-i iau drept modele fac o mare greseala. Traim intr-o cultura a imaginii, a vizualului si tocmai de aceea avem nevoie sa intelegem cum sa ne folosim capitalul de imagine, cum sa gasim echilibrul intre "a fi" si "a parea", intre interior si exterior, sa fim autentici, sa fim noi insine.
Consultantul de imagine nu impune nimic clientului sau. Contractul dintre ei presupune crearea unui mediu de incredere necesar cunoasterii reciproce. Aceasta etapa este urmata de activitati precum revizuirea garderobei personale, sesiuni de cumparaturi, recomandari si lectii de machiaj, stabilirea intalnirii cu un hairstylist si schimbarea coafurii. Se poate merge chiar mai departe cu recomandari si exercitii privind gesturile, vocea, dictia, depinde de nevoile si de obiectivele clientului.
Consilierea de imagine se poate face individual sau in grup, se pot organiza traininguri pentru institutii, necesare mai ales personalului care lucreaza direct cu publicul. Consilierea de imagine poate fi si ocazionala, daca e vorba despre un eveniment special in familie, despre un dineu sau o gala, o intalnire cu oficialitati sau orice alt moment deosebit. Politicienii, managerii de top, persoanele cu functii oficiale, artistii din show-biz, vedetele, persoanele publice sunt doar cativa dintre cei care ar trebui sa apeleze constant la acest tip de serviciu.
Consultantul de imagine este o persoana cu foarte bune abilitati de comunicare, are o pregatire profesionala pluridisciplinara, are un simt estetic dezvoltat si educat. Pe langa pregatirea profesionala, consultantul de imagine are contacte bune cu stilisti, designeri vestimentari, make-up artisti, hair-stylisti, este bine informat in ceea ce priveste tendintele modei, codurile vestimentare, cunoaste oferta vestimentara si de accesorii a pietei.
Desi in Romania exista putine persoane care desfasoara o asemenea activitate si la fel de putine cele care apeleaza la acest tip de servicii, consultanta de imagine este necesara. Asa cum se intampla in multe domenii, cu cat cererea se va defini si va creste, cu atat mai repede va aparea si oferta. Ganditi-va la amploarea pe care a luat-o consultanta pentru decorarea interioarelor. Sa fie casa sau biroul mai presus de propria persoana?