
Dar Shonette recomandă jocurile în care muzica și mișcările sunt combinate nu doar pentru starea de bine a copiilor, ci și pentru pregătirea educatorilor înainte de întâlnirea cu micuții. „ Ne luăm mult prea în serios ca adulți. Dacă te iei prea în serios n-ai timp să te bucuri. Când ești fericit timpul trece mai repede. În plus, fericirea e contagioasă, oamenii din jur încep să se schimbe”, spune speakerul educațional și recomandă aplauzele și jocurile cu palmele și între educatoare, pentru a-și crea stare de spirit potrivită pentru momentul întâmpinării copiilor în fiecare dimineață. „Educatorii trebuie să fie ei înșiși fericiți pentru a-i face fericiți pe copii”, spune englezoaica. „Copiii cu care lucrăm sunt următoarea generație și cheia creativității ține de primii ani de viață. Educatorii, deși sunt priviți cu condescendență de alți specialiști din sistemul de învățământ, au un rol important în formarea lor. Copiii fac tot mai puțină mișcare și au probleme de comportament tocmai din acest motiv. Părinții se plâng că au dificultăți în a-i adormi seara, dar ar trebui pur și simplu să-i scoată în aer liber și să-i lase să alerge, să intre în noroi, chiar dacă se vor murdări”.
„Starea de bine a copilului are un impact major în dobândirea succeselor academice, întrucât el nu le poate obține dacă nu este înzestrat cu instrumente și motivație corectă pentru o viață activă în mediul educațional și în afara acestuia. În acest sens, o educație eficientă nu neglijează niciun aspect al stării de bine, motiv pentru care dascălul însuși are nevoie de pregătire și de dezvoltare personală. El însuși trebuie să fie fericit și educat pentru a pune bazele fericirii unei noi societăți”, spun organizatorii Conferinței de Educație Timpurie 2016: FERICIREA SE ÎNVAȚĂ ÎN COPILĂRIE.
La cea de-a treia conferință, organizată în perioada 11-13 mai, la București, au participat specialiști din Anglia, Olanda, Canada și România, printre care Ann McTavish, trainer, consultant în educație și scriitor, Amy Burke, profesor și consultant în domeniul “mindfullness” prin diverse programe şcolare internaţionale, și Ragnhild Oussoren, trainer educațional, creatorul dansului prin scris – “writedance”. Au primit sfaturi de la aceștia educatori și învățători din sistemul de stat și din cel privat din România, dar și psihologi, pedagogi, coordonatori responsabili cu întocmirea planificărilor pentru activitățile educaționale, asistenți medicali, supraveghetori și îngrijitori din creșele de stat și private, precum și părinți. „100 de educatori și învățători din sistemul de stat au participat gratuit la sesiunile de training din cele 3 zile”, precizează Valentina Secară, General Manager Fundația ACORNS, organizatorul evenimentului.