Ca specie manageriala, echipa de vis se intalneste de obicei in carti. In realitate, ea ramane un ideal neimplinit. Sunt manageri care ar putea depune marturie ca au vazut-o cu ochii lor: era in curtea concurentei si, atata cat se putea vedea prin gard, doar unu-doi dintre membrii ei pareau ca ar fi dispusi sa evadeze si astia pe mult prea multi bani. Pana la glorioasa desavarsire a unei Dream Team, nu ne ramane decat sa contabilizam ce avem in propria ograda. Arhetipuri repetate la nesfarsit cu care ne-am procopsit fara sa vrem sau crezand ca angajam coordonatorul, specialistul, creatorul sau bunul executant: gica-contra - intelectualul suparat, care stie de la inceput ca nu e bine ce se face, pentru ca nu a fost ascultat si urmareste cu satisfactie cum esueaza proiectele in care n-a avut rolul principal; flecarul - galagios, prieten cu toata lumea si cu nimeni, care n-are niciodata nimic de facut sau are, dar termina repede ca sa poata spune bancuri, singurul domeniu pe care-l stapaneste cu profesionalism; mama-ranitilor - gospodina, cea care stie cine pe cine curteaza, care duce vorba prin birouri cu aerul ca nu vrea decat binele, care are retete pentru orice si o agenda plina cu telefoane utile; omul-fara-Dumnezeu - grabit sa transforme in avantaj propriu orice suspin de coleg sau informatie confidentiala care-i cade in mana, despre care nu stii daca l-ai angajat tu sau concurenta; cocheta - forma fara fond, cu scoala facuta la seral, plina de ea, cu ifose si aer de vedeta, gata sa plece cu primul tren din firma; yesman-ul - cocosat de responsabilitatea atator "Da, sa traiti!" asumate, mai mladiu decat trestia si mai trist ca paiata; lenesul - ascuns nu se stie unde cand se distribuie sarcini, cu o lista lunga de misiuni in lucru capatate chiar de la angajare, de care tine cu dintii si pe care o invoca in apararea sa ori de cate ori apare ceva nou de facut...Si lista ar putea continua pana ne-am regasi cu totii. Vestea buna este ca in spatele acestor tipologii pot fi oameni de valoare, iar o buna asezare in proiect ii poate face sa straluceasca in grup. Si nici nu e rau ca Dream Team sa aiba si pete de culoare.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Leadership
-
Somfy anunță numirea unui nou Managing Director pentru Europa de Est
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est. -
Cum conduci un ONG când pornești de la zero și ajungi să sprijini anual peste 1.300 de copii
Leadership în doi, pandemie, apoi un switch de roluri. Cătălina Rață povestește cum a preluat frâiele UiPath Foundation în plin proces de creștere. -
Articol susținut de ASCENDISDin Oxford, pentru România. Ștefan Dascălu, cercetătorul care înfruntă virusurile, impostura și dezinformarea
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea. -
Poveste de brand: De la ce vine numele Cris-Tim
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.