3.Alege-ți înțelept cuvintele: La fel de important ca mesajul pe care vrei să-l transmiți este și să te conectezi la inima celor din audiență. Prin urmare, vorbele goale nu-și au locul; cuvintele trebuie să însemne ceva pentru tine. Altfel, mesajul tău nu va fi credibil. Iată mai jos un exemplu pozitiv al cuvintelor bine alese de la Steve Jobs:
4.Repetitio mater studiorum est – Repetiţia este mama învăţăturii: Steve Jobs obișnuia să-și scrie discursul, să-l revizuiască și apoi să il repete până când se simțea confortabil să îl livreze.
DE CE PUBLIC SPEAKING-UL E IMPORTANT?
Toate aceste aspecte pot fi de folos oricui trebuie să vorbească în public, o abilitate care va fi din ce în ce mai necesară pe piața muncii a viitorului.
Public speaking-ul nu mai e doar un soft skill, ci unul fundamental, crede Andrei Dunuță, creatorul conceptului ”Speakings”. De ce? ”Pentru că fiecare are ceva de vândut celorlalți, fie că este vorba despre o idee, un proiect, un produs sau un job într-o companie. Iar cei care o fac bine câștigă mai mult și atrag resursele cele mai mari”, a explicat acesta pentru Revista CARIERE.
De asemenea, public speaking-ul este un excelent instrument de identificare a noilor lideri din organizație, precum și o modalitate de a -ți crește brandul personal.
”Liderii de mâine au nevoie de spațiu de expunere. Au nevoie de contexte în care să fie văzuți, în care să-și poată expune ideile și perspectivele, în care să capete curajul de a se arată. Iar public speaking-ul este instrumentul perfect pentru asta, inclusiv în contexte interne, în companie”, subliniază Andrei Dunuță.